نخستین نمایشگاه مجازی ایران فرصتی برای حضور در بازارهای جدید است

به گزارش تاورنا، نایب رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران برگزاری نمایشگاه ها را برای معرفی محصولات و تولیدات جدید به بازار مهم برشمرد و تاکید نمود: تولیدات جدید باید به بازار معرفی شوند وسهمی از بازارهای داخلی و خارجی به دست آورند و زمانی که این ضرورت احساس گردد، برگزاری نمایشگاه های مجازی با توجه به محدودیت های ناشی از کرونا صندلی خود را در اقتصادها پیدا می نماید.

نخستین نمایشگاه مجازی ایران فرصتی برای حضور در بازارهای جدید است

هیبت الله اصولی، نایب رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران گفت: شرکت نمایندگان در نمایشگاه ها اهدافی را دنبال می نمایند که تحقق همه این اهداف، در نخستین نمایشگاه مجازی ایران میسر نخواهد بود؛ اما این حرکت در پیشبرد اهداف بنگاه های مالی به ویژه در دوران کرونا که سطح روابط به کمترین حد خود رسیده، موثر است.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه به دلیل شرایط ناشی از محدودیت های کرونا بسیاری از نمایشگاه ها و کنگره ها با تعطیلی روبرو شده اند، گفت: نمایشگاه ها نقش مهمی در توسعه کسب و کارها دارند و ارائه دانش و تکنولوژی و محصولات جدیدی که در زمینه های مختلف فراوری شده، از مهمترین دستاوردهای نمایشگاهی است.

او با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران از 5 تا 20 اسفندماه، اظهار داشت: محصولات جدید باید در نمایشگاه ها عرضه شوند و تا زمانی که این دستاوردها در قالب نمایشگاه عرضه نشوند، برای مصرف نمایندگان در دسترس نخواهند بود؛ به همین دلیل است که نخستین نمایشگاه مجازی ایران می تواند در این حوزه به خوبی نقش آفرین باشد.

این فعال مالی نمایشگاه ها را فرصتی برای معرفی محصولات جدید و صنایع های تک برشمرد و با نگاهی به محدودیت های ناشی از تحریم، برگزاری نمایشگاه های مجازی، بسترسازی و فرهنگ سازی برای آن را ضروری دانست.

اصولی اظهار داشت: ارائه محصولات فراوریی در دنیا از دو زاویه قابل آنالیز هستند، یکی فراوریاتی که عرضه دنیای دارند و شناخته شده اند و کارخانجات آنها به طور مرتب با نمایندگان مختلف در کشورها به صورت آنلاین در ارتباط هستند و در مقابل محصولاتی که این قابلیت را ندارند و به ویژه در خصوص تکنولوژی های تازه عرضه شده به بازار احتیاج به معرفی محصول یا دانش خود دارند. در این رابطه برگزاری نمایشگاه ها می تواند اثرگذار باشد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران مطرح نمود: ادامه فرایند کنونی روی مشاغلی که وابسته به برگزاری نمایشگاه ها هستند، تاثیرات منفی خواهد داشت، چون فراوریات باید به بازار معرفی شده وسهمی از بازارهای داخلی و خارجی به دست آورند و زمانی که این ضرورت احساس گردد برگزاری نمایشگاه های مجازی صندلی خود را در اقتصادها پیدا می نماید.

او گفت: کسب و کارها به تدریج راهکارهایی را برای کسب بازار پیدا خواهند کرد که می تواند متکی بر ابزارهای فناورانه باشد. دراین بین مشوق ها می تواند میزان مشارکت افراد و شرکت ها را در نمایشگاه افزایش دهد و بی تاثیر نخواهد بود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1488

به "نخستین نمایشگاه مجازی ایران فرصتی برای حضور در بازارهای جدید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین نمایشگاه مجازی ایران فرصتی برای حضور در بازارهای جدید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید