نیروهای حافظ صلح روسیه به منطقه قره باغ اعزام شدند

به گزارش تاورنا، وزارت دفاع روسیه توضیحاتی درباره مأموریت حفاظت از صلح در منطقه قره باغ کوهستانی که شامل اعزام حدود 2هزار نیروی نظامی روسی، به همراه تجهیزات مورد احتیاج آنها به خط تماس درگیری ها می گردد، ارائه داده است.

نیروهای حافظ صلح روسیه به منطقه قره باغ اعزام شدند

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع فدراسیون روسیه امروز (سه شنبه) گزارش داد که تعداد یک هزار و 960 نیروی حافظ صلح روسی و همچنین 90 نفربر زرهی، 380 واحد خودروی نظامی و تجهیزات ویژه در خط تماس درگیری ها در منطقه قره باغ کوهستانی مستقر خواهند شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

گفتنی است که در ساعات اولیه بامداد امروز، نخستین گروه از صلحبانان روسی توسط شش ففرایند هواپیمای ترابری ایل-76 از فرودگاه اولیانوفسک به منطقه قره باغ اعزام شدند.

وزارت دفاع روسیه صبح امروز در بیانیه ای خاطرنشان کرد: به منظور کنترل آتش بس و جلوگیری از وقوع درگیری های نظامی بین طرفین مناقشه، هسته اصلی نیروهای حافظ صلح، واحدهای جداگانه ای از تیپ 15 تفنگداران موتوریزه(حافظ صلح) منطقه نظامی مرکزی روسیه خواهند بود؛ علاوه بر این، پستهای رصدی روسیه در امتداد خط تماس و در امتداد خطوط مرزی برای نظارت بر انطباق فرایند اوضاع با توافقات اجرا شده ایجاد می گردد. فرماندهی اصلی نیروهای حافظ صلح روسیه در مرکز جمهوری قره باغ کوهستانی که به رسمیت شناخته نشده، مستقر خواهد بود.

الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در اظهاراتی درباره توقف جنگ در قره باغ گفت که نیروهای حافظ صلح روسی برای پنج سال با امکان تمدید اتوماتیک برای دوره های پنج ساله آینده به منطقه اعزام می شوند، در صورتی که ارمنستان و آذربایجان با این موضوع موافقت نمایند.

وی همچنین اضافه نمود که نظامیان ترکیه ای نیز به همراه روس ها در مأموریت حفاظت از صلح در منطقه حضور خواهند داشت.

شب گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به همراه الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، بیانیه مشترکی را برای خاتمه دادن به جنگ در قره باغ امضا کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1281

به "نیروهای حافظ صلح روسیه به منطقه قره باغ اعزام شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای حافظ صلح روسیه به منطقه قره باغ اعزام شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید