هادی مقدم دوست درباره برگزاری آنلاین جشنواره سینما حقیقت عنوان کرد، شیوه آنلاین، می تواند باعث جهانی شدن جشنواره ها گردد

به گزارش تاورنا، خبرگزاری خبرنگاران- کارگردان فیلم سینمایی سر به مهر استفاده از شیوه آنلاین در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت را روشی مسئولانه برای حفظ سلامت مخاطبان سینمای مستند و عمومی تر کردن این رویداد دانست.

هادی مقدم دوست درباره برگزاری آنلاین جشنواره سینما حقیقت عنوان کرد، شیوه آنلاین، می تواند باعث جهانی شدن جشنواره ها گردد

به گزارش خبرنگاران، هادی مقدم دوست نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون درباره تاثیر مستقیم آنلاین شدن فعالیت های مختلف روی زیست اجتماعی انسان ها، گفت: این که آدم نتواند از خانه بیرون برود غم انگیز است. بنابراین اگر برای مواجهه با این شرایط خاص آماده نباشیم، طبعا مردم دچار اینترنت زدگی و ملال خانه نشینی می شوند. اما اگر تسلط و تحمل این دوران را کسب کنیم و با اشراف و آگاهی از آن گذر کنیم طبعا عوارض کمتری دارد. به هر حال و متاسفانه دوران پاندمی کرونا عوارض سخت و ناخوشایند خود را خواهد داشت. چه بهتر که با دقت این عوارض را شناسایی و برای آنها چاره جویی کنیم.

نویسنده فیلمنامه شعله ور درباره برگزاری آنلاین چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت گفت: اینکه در این روزگار کرونایی - هر بخش و حوزه ای- توان خود را برای رعایت پروتکل ها بهداشتی صرف کند، کار خوب و حتما مفیدی است. این یعنی آن مجموعه اولویت می فهمد و خودخواه و خودرای نیست. این یعنی آدم های آن مجموعه رفتاری مترقی دارند و از مفهوم تکلیف و مسئولیت سر در می آورند و نگران دیگران هم هستند.

کارگردان سریال سرباز ادامه داد: اگر در هر بخش و حوزه که نزد هر فردی است، این احساس مسئولیت و نگرانی وجود داشته باشد و هر فرد یا دستگاه منتظر آغاز رعایت از دیگران و یا در حال مقایسه عملکرد خود با دیگران نباشد، ویروس کرونا شکست خواهد خورد. شکست ویروس کرونا نیاز به عزم جمعی دارد. نمی گردد برای رعایت نکردن بهانه آورد و ویروس را شکست داد.

مقدم دوست درباره استفاده از تجربه برگزاری آنلاین جشنواره در اجرای جشنواره هایی که بعد از دوران پاندمی کرونا برگزار می گردد، بیان نمود: این موضوع در صورتی ممکن است در سال های بعد به کار بیاید که به این تجربه آنلاین با نگاهی تحلیل گر توجه کنیم و تجربیات برگزاری آنلاین را بر اساس همین هدف (بهره بردن در سال های پساکرونا) مطالعه و دقت کنیم و ساختارهای برگزاری آنلاین را برای ترکیب با روش حضوری، کاملا حفظ و نگهداری کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی سر به مهر در سرانجام گفت: با برگزاری آنلاین امکان حضور افراد در کارگاه ها بیشتر می گردد. امکان نمایش آنلاین برای استفاده بیشتر عموم از تماشای فیلم ها می تواند باقی بماند تا میزان بهره مندی افراد و حضور طیف های متنوع تر در یک جشنواره بیشتر گردد. به طوریکه افراد دورتر به سالن های نمایش هم بتوانند از جشنواره ها در شهرهای مختلف استفاده نمایند و این روش ترکیبی باعث سراسری شدن و حتی جهانی شدن یک جشنواره گردد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه 1399 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1329

به "هادی مقدم دوست درباره برگزاری آنلاین جشنواره سینما حقیقت عنوان کرد، شیوه آنلاین، می تواند باعث جهانی شدن جشنواره ها گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هادی مقدم دوست درباره برگزاری آنلاین جشنواره سینما حقیقت عنوان کرد، شیوه آنلاین، می تواند باعث جهانی شدن جشنواره ها گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید