همه مدال های شطرنج غرب آسیا برای نمایندگان ایران، قائم مقامی سهمیه جام جهانی گرفت

به گزارش تاورنا، احسان قائم مقامی با قهرمانی در مسابقات شطرنج غرب آسیا، جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد.

همه مدال های شطرنج غرب آسیا برای نمایندگان ایران، قائم مقامی سهمیه جام جهانی گرفت

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دور نهم (انتهای) مسابقات شطرنج غرب آسیا به انتها رسید و نمایندگان ایران مقابل حریفان خود به پیروزى رسیدند.

با نتایجى که در دور انتهای رقم خورد، در جدول رده بندى بخش آقایان، احسان قائم مقامى با 8 امتیاز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و امیررضا پوررمضانعلی و آرین غلامی نیز با 7.5 و 7 امتیاز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

بدین ترتیب احسان قائم مقامی با قهرمانی در رقابت های غرب آسیا سهمیه حضور در جام جهانی را کسب کرد. پیش از این پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایى و علیرضا فیروزجا توانسته بودند به رقابت های جام جهانی راه پیدا نمایند.

در بخش بانوان نیز امروز نمایندگان ایران به 3 پیروزی رسیدند. در انتها دور نهم و در جدول رده بندی سارا خادم الشریعه و مبینا علی نسب با 8.5 امتیاز صدرنشین شدند و آنوشا مهدیان با 7 امتیاز در صندلی بعدی ایستاد. از آنجا که تنها یک نفر جواز حضور در جام جهانی را کسب می نماید، امروز یک مسابقه تکمیلی میان خادم الشریعه و علی نسب برگزار و برنده آن به عنوان قهرمانی و بانوی حاضر در جام جهانی معرفی می گردد.

اتفاق ویژه مسابقات قهرمانی غرب آسیا آنجا بود که در میان 13 کشور شرکت نماینده در این رقابت ها، مدال های طلا، نقره و برنز آقایان و بانوان فقط به نمایندگان شطرنج ایران رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 239

به "همه مدال های شطرنج غرب آسیا برای نمایندگان ایران، قائم مقامی سهمیه جام جهانی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه مدال های شطرنج غرب آسیا برای نمایندگان ایران، قائم مقامی سهمیه جام جهانی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید