وزیر خارجه قطر: میانجی ایران و آمریکا نیستیم

به گزارش تاورنا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر ضمن رد وساطت دوحه بین ایران و آمریکا گفت که ما روابط استراتژیک با واشنگتن داریم و با ایران نیز روابط حسنه ای داریم.

وزیر خارجه قطر: میانجی ایران و آمریکا نیستیم

به گزارش فارس، وی در عین حال گفت که تماس های قطر با واشنگتن و تهران به منظور تشویق آن ها به بازگشت به گفت وگوی مثبت، به طور مستمر ادامه داشت چرا که افزایش تنش ها بر قطر و منطقه تأثیر منفی می گذارد و ما این را نمی خواهیم.

به نوشته روزنامه الشرق قطر، آل ثانی همچنین گفت که گفت وگوی مستمر و سازنده بین دو طرف تنها راه بازگشت به برجام است و ما امیدوار هستیم که مذاکرات وین پیروز باشد و تمامی دغدغه های همه طرف ها رفع شود همچنانکه امیدوار هستیم این مذاکرات به تلاش های منطقه ای و گفت وگوی منطقه ای بین ایران با کشور های منطقه منجر شود.

او شرح داد که ثبات منطقه هرگز بدون تلاش های دیپلماتیک حاصل نخواهد شد و این مختص به ایران و آمریکا و پنج کشور نیست بلکه کشور های منطقه نیز به گفت وگوی مستقیم با ایران برای حل مسائل پیرامونی اهتمام دارند.

وزیر خارجه قطر درباره گزارش های رسانه ای در خصوص مصاحبه های عربستان سعودی و ایران نیز گفت: از هر گونه مصاحبه، تلاش و روحیه مثبتی که به روابط بین ایران و کشور های حوزه خلیج (فارس) به ویژه عربستان بازشود، استقبال و از این تلاش ها حمایت می کنیم و معتقدیم که مصاحبه گامی سازنده در راستا ثبات منطقه است.

وزیر خارجه قطر همچنین گفت که ما همواره به مصاحبه و تلاش های دیپلماتیک ترغیب می کند، اما نگرانی هایی بین دو طرف ایران و کشور های حوزه خلیج فارس وجود دارد و ضرورت دارد که گفت وگوی مستقیمی برای رفع این نگرانی ها صورت گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1655

به "وزیر خارجه قطر: میانجی ایران و آمریکا نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه قطر: میانجی ایران و آمریکا نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید