ویزای جستجوی کار آلمان

به گزارش تاورنا، ویزاهای کاری آلمان

اتباع کشور های عضو اتحادیه اروپا و همچنین کشور هایی همچون آمریکا، استرالیا، سوییس، کره، ژاپن، نیوزیلند و کانادا می توانند بدون ویزا جهت جستجوی کار در آلمان اقدام نمایند. اما در خصوص سایر کشورها شرایط متفاوت بوده و احتیاج است تا ویزای جستجوی کار اخذ شود. همچنین اگر شما دانشجوی آلمان باشید، پس از فارغ التحصیلی می توانید از مهلت 18 ماهه جستجو برای کار بهره ببرید. اما در صورتی که بخواهید از کشوری مثل ایران به آلمان مهاجرت نموده و دنبال کار بگردید باید پیشنهاد کاری داشته باشید، ایده خوب برای آغاز یک بیزنس را اثبات نموده و یا مهارت خود را به آن ها نشان دهید.

ویزای جستجوی کار آلمان

این مورد آخر تحت عنوان ویزای جستجوی کار آلمان یا همان job seeker قرار گرفته است که هدف این مقاله تشریح آن است.

فرایند اخذ ویزای جستجوی کار

طبق عادت مالوف در اخذ ویزا، برای این نوع از ویزا نیز ضروری است که صلاحیت خود را به افسر مربوطه ثابت کنید. این صلاحیت شامل موارد زیر می باشد:

حداقل سه سال سابقه کار در زمینه مورد نظر (ترجیحا رشته تحصیلی)

اثبات تمکن اقتصادی جهت تامین هزینه های اساسی زندگی در آلمان

بیمه مسافرتی یا پزشکی (که 6 ماه زمان حضورتان را پوشش دهد)

مدرک معتبر زبان آلمانی

پس از ارسال و مقبول شدن این مدارک و پیروزیت در مصاحبه حضوری سفارت، دولت آلمان به شما 6 ماه زمان می دهد تا در این کشور دنبال کار بگردید. چنانچه پیروز شوید در این مدت با یک کارفرما به توافق برسید. چنانچه در این مرحله نیز پیروز شوید، به شما ویزای کاری اعطا خواهد شد و شما قادرید در این کشور به کار و زندگی بپردازید.

شایان ذکر است که سفارت آلمان با توجه به شرایط متقاضیان، اقدام به امتیازدهی می نماید. از این معیارهای امتیازدهی اطلاعات دقیقی در دست نیست اما می توان حدس زد سابقه کار بیشتر، تحصیلات بهتر، نمره بالاتر در زبان و تمکن اقتصادی بهتر شما را در شرایط بهتری از حیث شانس پیروزیت درخواستتان قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

شرایط مهاجرت به آلمان و آمریکا در شرایط کرونا

خیابان های برلین

مشاغل مورد احتیاج در آلمان

منبع: اینترنت
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1259

به "ویزای جستجوی کار آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای جستجوی کار آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید