پخت بریانی در اصفهان

به گزارش تاورنا، بریانی اصفهان از غذاهای سنتی و لذیذ اصفهانی است که مواد اصلی آن را گوشت گوسفند و جگر سفید تشکیل می دهد.

پخت بریانی در اصفهان

بریانی یا بریونی اصفهان یکی از معروف ترین غذاهای ایرانی و مشهورترین غذاهای سنتی اصفهان است که در بین ایرانیان گردشگرانی که به اصفهان سفر می نمایند هواداران زیادی دارد. البته اصفهان غذاهای سنتی زیادی دارد و همگی خوشمزه و لذیذ هستند. از بریانی، عدسی، حلیم بادمجان، قیمه ریزه، قرمزه نخودچی گرفته تا کوفته سبزی، خورش ماست، کال جوش، آش سماق. ماش پلو، سرگنجشکی و ماش و زردک هم از مهم ترین غذاهای سنتی این شهر هستند. متاسفانه اغلب این غذاها را نمی توان در رستوران ها پیدا کرد و برای چشیدن طعم خوش آن ها باید مهمان یک خانواده اصفهانی شوید. اما بریانی خوشبختانه در رستوران ها سرو می گردد.

برای سرخ کردن بریانی از کفگیر مخصوص بریانی اصفهان استفاده می گردد. از مهم ترین نکات برای تهیه یک بریانی اعلا اضافه کردن ادویه های اصفهانی و چگونگی پخت گوشت با ظرف و اجاق ویژه است. اغلب برشی از نارنج یا لیموی تازه به همراه ریحان، دوغ محلی و برشی از پیاز همراه با این غذا سرو می گردد. اما از مهم ترین نکات برای لذیذتر شدن این غدا استفاده از نان سنگک است. اگر به اصفهان سفر کردید، حتما میل کنید. برای امتحان بریانی می توانید به طباخی های مخصوص این غذا که به بریانی مشهور هستند، بروید. در خیابان های حاشیه زاینده رود اغلب صف طولانی مردم را جلوی در بریانی پزی های اصفهان می بینید. در این مطلب پخت این غذا را در یکی از بریانی فروشی های اصفهان می بینید.

منبع: کجارو / کجارو
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2035

به "پخت بریانی در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخت بریانی در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید