پرسپولیس به رکورد آسیایی استقلال رسید

به گزارش تاورنا، تیم فوتبال پرسپولیس با غلبه بر پاختاکور ازبکستان به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید و حالا فرصت صعود به فینال و قهرمانی را هم خواهد داشت. نکته جالب این است که پرسپولیسی ها در چهار سال اخیر سه بار صعود به نیمه نهایی را تجربه نموده اند و در کنار اف سی سئول، الهلال و الاتحاد از این حیث رکورددار هستند.

پرسپولیس به رکورد آسیایی استقلال رسید

از پروفایل ما encaria دیدن نمایید.

اما حالا با این نتیجه، پرسپولیس در تعداد صعود به نیمه نهایی مسابقات آسیایی با رقیب سنتی خود یعنی استقلال هم به برابری رسید. آبی های پایتخت که یک بار در لیگ قهرمانان 2013 تا نیمه نهایی پیش رفتند، در سال های 1970 و 1971 هم به عنوان قهرمانی و سومی رسیدند. استقلال دو مرتبه نیز در جام برندگان آسیا به نیمه نهایی رسید و چهار بار نیز در جام باشگاه ها حضور در بین چهار تیم پایانی را تجربه کرد تا در مجموع با 9 نیمه نهایی، سال ها رکورددار باشد.

اما حالا پرسپولیس توانسته با نتایج استثنایی به رکورد تیم استقلال برسد. سرخ ها در سال های 1990 و 1991 به فینال جام برندگان آسیا رسیدند و سپس بین سال های 1997 تا 2001 چهار بار به نیمه نهایی جام باشگاه ها رسیدند.

در سال های اخیر تیم برانکو ایوانکوویچ و یحیی گل محمدی توانسته سه نیمه نهایی را برای این تیم رقم بزند و حالا اگر قهرمانی ACL به دست بیاید، پرسپولیس دومین قهرمانی قاره ای خود را تجربه خواهد نمود.

پرسپولیس حالا در کنار استقلال رکورددار نیمه نهایی بین تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان است و در صورت فتح این جام، به عنوان نخستین تیم ایرانی لیگ قهرمانان را بالای سر خواهد برد.

منبع: ورزش 3

منبع: فرارو
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1237

به "پرسپولیس به رکورد آسیایی استقلال رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس به رکورد آسیایی استقلال رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید