پیشرفت سرویس تجارت الکترونیک شرکت پست

به گزارش تاورنا، محسن وطن پرست، مدیرکل مهندسی عملیات و راهبری سرویس شرکت ملی پست، عملکرد و برنامه های پیش روی سرویس تجارت الکترونیک این شرکت را تشریح کرد.

پیشرفت سرویس تجارت الکترونیک شرکت پست

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش ، محسن وطن پرست با اشاره به اقدامات به عمل آمده در مورد سرویس تجارت الکترونیک طی سال های گذشته ابراز داشت: این سرویس با سرعت درحال پیمودن گام های مرحله رشد و رسیدن به مرحله بلوغ است.

او با تأکید بر رویکرد شرکت ملی پست در ایجاد سکوی تجارت الکترونیک و طراحی مدل کسب و کار بر پایه سیستم های پلتفرمی اظهار کرد: این امکان بیش از پیش فراهم شده تا با اهتمامی مضاعف در صدد تقویت این سرویس و ورود به بازار های جدید باشیم.

او با بیان اینکه بر اساس رویکرد های جدید کسب و کار، این سرویس در ابتدای جهت تحول است اضافه نمود: اقدامات پیشین پیرامون تکالیف مندرج در اساسنامه شرکت ملی پست، نظارت بر کالا های عرضه شده و سالم سازی فضای کسب و کار همچنین تدابیر معمول در مورد مدیریت وجوه حاصله، به وسیله تجهیز موزعین به دستگاه های M-POS (با همکاری شرکت های PSP) توانایی سرویس را به گونه ای فراهم کرده که پیش بینی می گردد در ادامه جهت شاهد جهشی چشمگیر در جهت شکوفایی این سرویس باشیم.

وطن پرست با بیان اینکه در حال حاضر 48 شرکت و 4800 فروشگاه در این کسب و کار به وسیله سامانه گیت وی و سامانه بازارالکترونیک مشغول فعالیتند گفت: اهداف تبیین شده رشد 65 درصدی درآمد و 12 درصدی ترافیک در نه ماهه سال 98 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را محقق کرده اند.

او اضافه نمود: صرف نظر از برنامه هایی که تا به امروز در حوزه زیر ساختی این سرویس همانند تجهیز موزعین به دستگاه های کارتخوان همراه صورت گرفته، برنامه های دیگری با هدف توسعه و مدیریت هزینه طرح ریزی شده است که در این راستا توجه ویژه به صندلی گردش اقتصادی بین فعالین این کسب و کار صورت پذیرفته و در قالب تسویه حساب بموقع وجوه، نمود داشته است.

مدیرکل مهندسی عملیات و راهبری سرویس با یادآوری اینکه در گام نخست، صدور چک های واریز حق السهم طرفین در حداقل زمان ممکن و به صورت روزانه انجام می گردد ادامه داد: در گام دوم با برنامه ریزی و تدوین پروژه تسهیم آنلاین وجوه کالا و خدمات و واریز به حساب شرکت ها/ فروشگاه های طرف قرارداد و اجرای پایلوت این پروژه در دو فروشگاه منتخب، زمینه به گونه ای فراهم خواهد شد تا با تسهیم برخط حق السهم طرفین و تامین رضایت ذینفعان، بر گستره این فعالیت اضافه نموده گردد.

او اضافه نمود: در زمینه حرکت به سمت بهبود مستمر نیز برنامه هایی نظیر بروز رسانی شاخص های کیفی، تهیه و تدوین کارنامه عملکرد واحد های اجرایی، بروز رسانی وصول وجوه، نظارت برکاهش مرسولات برگشتی، افزایش نظارت بر توزیع دقیق مرسولات پستی، بازنگری دستورالعمل ها و استفاده از باکس های پستی جهت تامین امنیت مرسولات طرح ریزی شده که بخشی از آن محقق و مابقی در آینده ای نزدیک عملیاتی خواهد شد.

وطن پرست ادامه داد: علاوه بر اقدامات انگیزشی که پیش تر در راستای جذب فعالین این کسب و کار به آن اشاره شد، این اداره کل به منظور تامین حداکثری رضایت ذینفعان، پروژه هایی را در کمیته بازمهندسی فرآیند های کلیدی، با هدف چابک سازی و اصلاح فرآیند های عملیاتی تدوین کرده، تا زمینه حمایت از شرکت های فعال در حوزه تجارت الکترونیک را فراهم نماید.

او اضافه نمود: در راستای یاری به اشتغال بر پایه خدمات ارزش اضافه نموده، طرح ایجاد مراکز سرویس شتابدهی ستاپ که با استفاده از ظرفیت های موجود شرکت ملی پست مانند تخصیص فضای اداری مورد احتیاج در واحد های پستی و فراهم نمودن تسهیلات بانکی کم بهره کلید خورده، می تواند مولفه ای اثربخش در توسعه همکاری های فعالین این کسب و کار باشد.

وطن پرست با یادآوری اینکه همیشه در طی جهت به سمت ارائه مطلوب و با کیفیت خدمات، مسائل متعدد درون و برون سازمانی سد راه است گفت: حل مسائل درون سازمانی احتیاجمند آسیب شناسی و بازمهندسی و حل مسائل برون سازمانی مستلزم تعامل و رایزنی های منطقی است.

او ادامه داد: اداره کل مهندسی عملیات و راهبری سرویس، با هدف فایق شدن بر مسائل داخلی با همتی مضاعف پایش های سیستمی را در دستور کار قرار داده و بازخورد های حاصله را همراه با تصمیم سازی های به هنگام، در قالب گزارشات مدیریتی جهت تصمیم گیری مناسب ارایه می کند.

مدیرکل مهندسی عملیات و راهبری سرویس با تاکید بر اهمیت استراتژیک همکاری با سازمان ها و نهاد هایی نظیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گمرک، پلیس فتا و ... جهت فراهم نمودن بستر مناسب فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک اضافه نمود: این مقوله نیز همیشه مدنظر مقامات ارشد شرکت است و با پی ریزی برنامه ها و تدابیر مدیریتی که به آن اشاره شد، تا به امروز توانسته ایم بر مسائل پیش آمده غلبه نماییم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 738

به "پیشرفت سرویس تجارت الکترونیک شرکت پست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت سرویس تجارت الکترونیک شرکت پست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید