پیش بینی یک دانشمند از زمان مهار کامل کرونا

به گزارش تاورنا، خبرنگاران : اوغور شاهین دانشمند همکار در ساخت واکسن ویروس کرونا، ابراز اطمینان کرد که در صورت استفاده گسترده از آن در سال آینده، زمستانی عادی در پیش خواهیم داشت.

پیش بینی یک دانشمند از زمان مهار کامل کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، شبکه خبری انگلیس خاطرنشان کرد؛ شاهین مدیر اجرایی شرکت بیو ان تک که واکسن کووید - 19 ساخت مشترک آن با شرکت داروسازی فایزر آمریکا، تاثیر 90 درصدی نشان داده است، گفت: این شرکت ها قصد توزیع 300 میلیون واحد (دوز) از این واکسن را تا ماه آوریل 2021 (اوایل سال 1400) دارند.

شاهین به اندرو مار مجری برنامه صبحانه یکشنبه شبکه بی بی سی گفت که این پیشرفت، تاثیر قابل توجهی بر مهار موج دوم کرونا که اکنون اروپا و آمریکا را در می نوردد، ندارد، زیرا اجرای واکسیناسیون سراسری و گسترده تا سال آینده آغاز نخواهد شد. اما تاکید نمود که در صورت دستیابی به امکان میزان بالا و گسترده واکسیناسیون تا پائیز 2021، خواهیم توانست زمستانی عادی و معمولی مانند سالیان گذشته در پیش داشته باشیم.

شاهین اضافه کرد: در صورت تداوم همه امور به خوبی، ما تحویل واکسن را در انتها امسال (2020) آغاز و کاربرد این واکسن را در سال آینده آغاز خواهیم کرد. هدف تحویل صدها میلیون دوز از این واکسن تا بهار سال آینده است که شاید تاثیرگذاری آن از قبل آغاز شده باشد و در تابستان آینده تاثیرهای قابل توجه بیشتری از آن دیده گردد.

به گفته شاهین؛ نکته بسیار مهم، بالابردن میزان واکسیناسیون پیش از فرارسیدن پائیز و زمستان سال آینده است، بنابراین باید به همه مصون سازی ها و روینمودهای واکسیناسیون پیش از پائیز سال آینده، دست یافته باشیم. اطمینان دارم که چنین خواهد شد، زیرا از شماری شرکت های واکسن سازی درخواست شده است که عرضه و فراوری را افزایش دهند، تا بتوانیم در سال آینده، زمستانی عادی داشته باشیم.

براساس آنالیز های اولیه، واکسن بیو ان تک و فایزر از دچار شدن بیش از 90 درصد کاربران به کووید- 19 جلوگیری می نماید. در آزمایش های بالینی بین المللی این واکسن که در 2 نوبت با فاصله سه هفته تزریق می گردد، بیش از 43 هزار تن از 6 کشور دنیا مشارکت داشته اند. به گفته دانشمندان شرکت داروسازی فایزر؛ این واکسن می تواند به همه گیری این ویروس در دنیا انتها دهد.

شاهین با گذشت بیش از یک هفته از اعلان نتایج فوق العاده کاربرد آزمایشی این واکسن گفته است که از آن در ابعاد گسترده استفاده شده و هیچ واکنش منفی جدی دیده نشده است. عارضه جانبی مهمی که تا به امروز این واکسن نشان داده؛ درد اندک یا میانه چند روزه در مکان تزریق یا تب خفیف تا متوسط در بعضی از استفاده کنندگان در دوره زمانی مشابه بوده است.

قرار است انگلیس 10 میلیون واحد از مجموع 30 میلیون دوز این واکسن را که تا به امروز سفارش داده است، تا انتها امسال دریافت کند و بسیاری از دیگر کشورها نیز مقادیر قابل توجهی از آن را سفارش داده و پیش خرید نموده اند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1319

به "پیش بینی یک دانشمند از زمان مهار کامل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی یک دانشمند از زمان مهار کامل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید