چرا تلویزیون های خمیده شکست خوردند؟

به گزارش تاورنا، بعضی ایده ها بر روی کاغذ بسیار مجذوب کننده و هیجان انگیز به نظر می رسند اما در واقعیت اصلا با استقبال روبرو نمی شوند. تلویزیون های خمیده را هم می توان با همین جمله توصیف کرد. روزی روزگاری این نوع تلویزیون ها سروصدای زیادی به راه انداختند ولی خیلی زودتر از انتظار از بازار حذف شدند و حالا دیگر به سختی در بازار یافت می شوند. در این مطلب به دلایل شکست تلویزیون های خمیده می پردازیم.

چرا تلویزیون های خمیده شکست خوردند؟

وعده غوطه ور شدن در تصویر؛ ایده ای که عملی نشد

زمانی که تلویزیون های خمیده راهی بازار شدند، شرکت های سازنده اعلام کردند که این تلویزیون ها می توانند بیننده را در تصویر غوطه ور نمایند و تجربه ای مشابه با حضور در سینما را به ارمغان بیاورند. اما در این میان شرکت ها به این نکته توجه ننموده بودند که بیشتر خانه ها برای استفاده از این نوع تلویزیون ها چندان مناسب نبودند. مجذوب کنندهیت خمیده بودن تلویزیون فقط در زاویه ها و فاصله محدودی محسوس بود و بنابراین خیلی سریع در ارائه وعده های خود شکست خوردند.

سخت بودن نصب به دیوار

بسیاری از کاربران تلویزیون را به جای اینکه روی میز قرار دهند، به دیوار وصل می نمایند. در خصوص تلویزیون های خمیده که طبیعتا میزان بسیار بزرگی هم دارند، وصل کردن آن ها به دیوار به شدت مشکل و چالش برانگیز بود.

نه تنها گاهی اوقات برای وصل کردن به دیوار باید از وسایل مخصوصی استفاده می کردند، بلکه لبه های خمیده تلویزیون شکاف نه چندان زیبایی را بین دیوار و تلویزیون ایجاد می کرد. بنابراین کاربرانی که این تلویزیون ها را خریداری نموده بودند، متوجه می شدند که زیبایی محیط خانه آن ها عملا بدتر از گذشته شده است. بنابراین همین مسائل هم یک میخ دیگر بر تابوت تلویزیون های خمیده محسوب می شد.

مسائل زاویه دید

حالا باید به مسائل زاویه دید تلویزیون های خمیده بپردازیم. تلویزیون های خمیده برای افراد مختلف زاویه دید مناسبی ارائه نمی نمایند. به همین دلیل اگر موقعیت شما دقیقا در راستای مرکز تلویزیون نباشد، بیشتر اوقات با اعوجاج تصویر روبرو می شوید. با توجه به همین موضوع، اگر چند نفر در خانه بخواهند مثلا یک فیلم را دیدن نمایند، عملا بعضی افراد در موقعیت بهتری نسبت به دیگران قرار می گیرند و می توانند با تجربه بهتری روبرو شوند و بعضی دیگر نمی توانند برترین تصویر را دریافت نمایند. طبیعتا چنین چیزی برای کاربران اصلا لذت بخش نیست.

اعوجاج تصویر

همانطور که گفتیم، اعوجاج تصویر در این نوع تلویزیون ها یک مشکل بسیار بزرگ به شمار میرود. بنابراین یک خط صاف در چنین تلویزیونی می تواند خمیده به نظر برسد و مثلا اگر در حال دیدنی مسابقات ورزشی هستید، این مشکل بیشتر هم احساس می گردد. البته همانطور که گفتیم اگر در راستای مرکز تلویزیون نشسته باشید، این مشکل چندان احساس نمی گردد ولی برای اطرافیانی که کنار شما نشسته اند، این مشکل به خوبی قابل احساس خواهد بود.

قیمت بیش از حد بالا

یکی از قوانین در دنیای فناوری این است که کاربران در ازای پرداخت مبلغ بالاتر برای خرید یک محصول، باید مزایای محسوس و مجذوب کنندهی را دریافت نمایند. اما در خصوص تلویزیون های خمیده واقعیت این بود که کاربران قیمت بسیار بالاتری را بدون دریافت مزایای ملموس، پرداخت می کردند.

طبیعتا در چنین شرایطی فقط تعداد اندکی از کاربران فریب می خورند و اکثریت آن ها ترجیح می دهند از تلویزیون های تخت و مناسب استفاده نمایند.

مانیتورهای خمیده همچنان محبوب هستند

با وجود اینکه تلویزیون های خمیده خیلی زود از بازار کنار رفتند، اما در طرف مقابل مانیتورهای خمیده همچنان محبوبیت بالایی دارند. تفاوت اصلی این دو هم مربوط به میزان مانیتور و فاصله کاربر از آن است. زمانی که نزدیک به مانیتور خمیده نشسته اید، خمیده بودن آن تجربه استفاده مجذوب کننده تری برای شما امکان پذیر می نماید. از همه مهم تر، معمولا همیشه فقط یک نفر از مانیتور استفاده می نماید و بنابراین به راحتی می توانید زاویه قرارگیری خود را نسبت به آن تنظیم کنید.

یکی دیگر از مزایای مانیتورهای خمیده این است که معمولا ارتفاع زیادی ندارند ولی در عوض عرض بالایی در اختیار شما قرار می دهند و به عنوان یک مانیتور اولترا واید غول پیکر به شدت محبوب هستند. ضمناً یکی از مسائل مانیتورهای اولترا واید معمولی این است که ممکن است در لبه ها با رنگ ها و زاویه دید نه چندان خوبی روبرو شوید اما اگر در راستای مرکز مانیتور خمیده نشسته باشید، زاویه دید لبه ها هم مناسب خواهد بود.

سخن پایانی

تلویزیون های خمیده یکی دیگر از ایده هایی بودند که در واقعیت اصلا با موفقیت روبرو نشدند و خیلی زود از بازار کنار گذاشته شدند. قاعدتا قرار نیست تمام ایده های نوآورانه با موفقیت روبرو شوند اما خوشبختانه شرکت های سازنده معمولا دنبال عملی کردن ایده های جدیدی هستند. به عنوان مثال حالا بعضی شرکت ها تلویزیون های رول شونده را فراوری نموده اند که البته این مدل ها هم قیمت های نجومی دارند و باید ببینیم آیا در سال های آینده قیمت آن ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می نماید یا نه.

منبع: HowToGeek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 شهریور 1402 بروزرسانی: 25 شهریور 1402 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2288

به "چرا تلویزیون های خمیده شکست خوردند؟" امتیاز دهید

4 کاربر به "چرا تلویزیون های خمیده شکست خوردند؟" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تلویزیون های خمیده شکست خوردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید