چند درصد از جوانان تحصیلکرده کرمانشاه بیکارند؟

به گزارش تاورنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه نرخ بیکاری بین فارغ التحصیلان و یا افراد در حال تحصیل در مراکز آموزش عالی که در گروه جمعیتی فعال قرار دارند را در کشور 18.3 و در استان کرمانشاه 28.5 درصد بیان کرد.

چند درصد از جوانان تحصیلکرده کرمانشاه بیکارند؟

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، حسن عزیزی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان، به ارائه گزارشی از نرخ بیکاری فارغ التحصیلان و دانشجویان کشور و استان پرداخت و بابیان اینکه متاسفانه در کشور ما ارتباط سیستماتیک چندانی بین نظام آموزشی و مالی وجود ندارد، گفت: هرچند که دانشگاه هایی همچون علمی و کاربردی و فنی و حرفه ای روی مهارت آموزی دانشجویان خود کار می نمایند، اما این هنوز کافی نیست.

وی در ادامه بااشاره به وجود 13 میلیون و 151 هزار فرد فارغ التحصیل و یا درحال تحصیل از مراکز آموزش عالی کشور، خاطرنشان کرد: از این جمعیت هفت میلیون و 584 هزار نفر در گروه فعال و پنج میلیون و 566 هزار نفر در گروه غیرفعال جامعه قرار می گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه جتماعی استان اضافه نمود: از کل جمعیت فعال فارغ التحصیل و یا درحال تحصیل کشور شش میلیون و 194 هزار نفر شاغل و یک میلیون و 390 هزار نفر بیکار هستند.

وی توضیح داد: با این احتساب میزان نرخ بیکاری جمعیت فارغ التحصیل و یا درحال تحصیل فعال کشور 18.3 درصد است، درحالی که میزان نرخ بیکاری در جامعه ایران 10.1 درصد اعلام شده است.

عزیزی در ادامه به تشریح وضعیت بیکاری فارغ التحصیلان و افراد درحال تحصیل استان کرمانشاه هم پرداخت و اظهار کرد: تعداد افراد فارغ التحصیل و یا درحال تحصیل استان 280 هزار و 469 نفر است که از این تعداد 180 هزار نفر جزو جمعیت فعال و 102 هزار نفر هم در گروه جمعیتی غیرفعال قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: از کل جمعیت فعال یادشده، 127 هزار و 174 نفر شاغل و 50 هزار و 775 نفر بیکار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه نمود: نرخ بیکاری جوانان تحصیلکرده و یا در حال تحصیل در کرمانشاه 28.5 درصد است که حدود 10 درصد بالاتر از نرخ بیکاری کشور واقع شده است.

وی خواهان برنامه ریزی و تدوین برنامه هایی کاربردی با یاری رؤسای دانشگاه های استان برای کاهش نرخ بیکاری تحصیلکردگان استان و نزدیک شدن نرخ بیکاری آن به متوسط کشوری شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 250

به "چند درصد از جوانان تحصیلکرده کرمانشاه بیکارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد از جوانان تحصیلکرده کرمانشاه بیکارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید