چگونه با یک رژیم غذایی تا سن 124 سالگی عمر کنید!

به گزارش تاورنا، منطقه ها آبی که ساکنان آن عمر طولانی دارند پنج منطقه اوکیناوا در ژاپن، ساردینیا در ایتالیا، نیکویا در کاستاریکا، ایکاریا در یونان و لوما لیندا در کالیفرنیا را شامل می شوند.

چگونه با یک رژیم غذایی تا سن 124 سالگی عمر کنید!

به گزارش خبرنگاران به نقل از سان، شواهدی که از منطقه ها آبی به دست می آید نشان می دهد مکان هایی در دنیا وجود دارد که زندگی ساکنان آن تا 100 سالگی امری غیرعادی نیست. این است که رژیم غذایی آنان شباهت های زیادی با یکدیگر دارند.

آنان روی محصولات محلی تمرکز می نمایند و افراد در آن منطقه ها تمایل دارند با یکدیگر غذا بخورند و لزوما به باشگاه ورزشی نمی روند، اما زندگی شان به گونه ای است که در دهه های هشتم و نهم زندگی و حتی بیش از 100 سالگی نیز از نظر بدنی فعال است.

ریانون لمبرت متخصص تغذیه به می گوید: عوامل زیادی وجود دارند که بر روی سن ما تاثیر می گذارند از جمله ژنتیک، محیط، سطح استرس و خواب. محققانی که داده های نیم میلیون بزرگسال بریتانیایی را ردیابی نموده اند دریافتند که پیروی از یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم می تواند امید به زندگی را در مردان 6 سال و در زنان 7.5 سال افزایش دهد.

دکتر زوئی ویلیامز متخصص تغذیه و ریانون لمبرت، متخصص تغذیه هشت قانون کلیدی را بیان می نمایند که اگر می خواهید 100 سالگی تان را ببینید باید از آن پیروی کنید.

1-توجه به گیاهان

قانون: 95 درصد از رژیم غذایی شما باید از گیاهان یا محصولات گیاهی باشد.

لوبیا، سبزیجات برگدار، سیب زمینی شیرین، میوه ها و سبزیجات رنگارنگ، آجیل، دانه ها و چربی های گیاهی مانند روغن زیتون را انتخاب کنید. اگر واقعا می خواهید بر سال های عمرتان بیافزایید بخش عمده هفته را صرف گیاهخواری کنید.

دکتر زوئی می گوید: وقتی به رژیم های غذایی در منطقه ها آبی نگاه می کنید یکی از بارزترین شباهت ها این است که آن رژیم های غذایی عمدتا گیاهی و معمولا متشکل از منابع محلی هستند. ما باید هر هفته 30 غذای گیاهی را هدف قرار دهیم بنابراین میوه، سبزیجات، آجیل، دانه ها، غلات سبوس دار و حبوبات را وارد رژیم غذایی تان کنید هدف این است که رنگین کمانی از مواد غذایی را داشته باشید. به رنگ بنفش، نارنجی و سبز تیره فکر کنید.

ریانون می گوید: بسیاری از میوه ها و سبزیجات مانند سیب، گوجه فرنگی و کلم بروکلی سرشار از آنتی اکسیدان هستند که مصرف منظم آن ها می تواند روند پیری قابل مشاهده در پوست ما را کُند سازد.

2-دور ماندن از گوشت

قانون: بیش از دو بار در هفته گوشت نخورید.

اگر می خواهید گوشت مصرف کنید گوشت مرغ یا بره را انتخاب کنید و از گوشت های فرآوری شده مانند هات داگ و سوسیس اجتناب ورزید. اگر صبح عادت به خوردن بیکن دارید خبر بدی برای شما داریم! افرادی که بیش ترین مصرف گوشت را دارند کم ترین طول عمر را خواهند داشت.

دکتر زوئی می گوید: این واقعا مهم است که پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت کنیم، اما سعی کنید پروتئین حیوانی را با پروتئین های گیاهی جایگزین کنید. سعی کنید مصرف گوشت را تا دو بار در هفته کاهش دهید و از آنجایی که در حال کاهش مصرف هستید می توانید سعی کنید از گزینه های بهتر بهره ببرید و مراقب مقدار وعده های غذایی خود باشید.

ریانون توصیه می نماید که که لوبیا و حبوبات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا مطمئن شوید که هنوز پروتئین مورد احتیاجتان را دریافت می کنید.

3-توجه به مصرف ماهی

قانون: به طور منظم ماهی بخورید. ساردین، ماهی کاد و ماهی روغنی انتخاب های خوبی هستند، اما هر چیزی که جیوه بالایی دارد مانند ماهی تُن را به دو وعده در هفته محدود کنید.

نتیجه مطالعه ای که از سال 2002 میلادی بر روی 96000 آمریکایی انجام شد نشان داد افرادی که طولانی ترین عمر را دارند وگان یا گوشت خوار نیستند بلکه گیاهخواران پسکترین یا پسکو هستند که علاوه بر سبزیحات ماهی نیز می خورند.

دکتر زوئی می گوید: افرادی که هر روز یک رژیم غذایی گیاهی با اندازه کمی ماهی مصرف می نمایند طولانی ترین عمر را دارند. در منطقه ها آبی به طور میانه دو تا سه بار در هفته ماهی مصرف می گردد. سعی کنید دو بار در هفته دو وعده ماهی روغنی مانند سالمون ماهی خال مخالی یا ساردین مصرف کنید.

4-مصرف لبنیات را کاهش دهید

قانون: اندازه کمی لبنیات به طور منظم مناسب خواهد بود. شیر گاو را انتخاب کنید، اما سعی کنید مصرف پنیر، خامه و کره را که سرشار از چربی های اشباع شده هستند محدود کنید.

در حالی که رژیم غذایی غربی برای کلسیم به شیر گاو متکی است در منطقه ها آبی از گوسفند و بز تامین می گردد.

ریانون می گوید: با افزایش سن توده عضلانی و تراکم استخوان را از دست می دهیم و خطر پوکی استخوان افزایش می یابد. به همین دلیل است که مواد غذایی غنی از کلسیم مانند شیر، ماست، پنیر، سبزیجات برگ سبز و ساردین باید روزانه در کنار مکمل ویتامین D برای ارتقای سلامت استخوان ها مصرف شوند.

5- یک تخم مرغ بشکن

قانون: چند بار در هفته تخم مرغ بخورید.

چه دوست داشته باشید چه نداشته باشید تخم مرغ آب پز، آب پز یا همزده می تواند به افزایش طول عمر تان یاری کند.

داده های حاصل از مطالعه سلامت Adventist 2 در ایالات متحده نشان داد که گیاهخواران تخم مرغ خوار نسبت به گیاهخوارانی که تخم مرغ مصرف نمی نمایند بیش تر عمر خواهند کرد. دکتر زوئی می گوید: تخم مرغ در هر پنج منطقه آبی مصرف می گردد جایی که مردم آن را به طور میانه 2 تا 4 بار در هفته می خورند. تخم مرغ منبعی عالی از پروتئین و ویتامین های A، D و E است.

6-مصرف شکر را کاهش دهید

قانون: بیش از هفت قاشق چایخوری شکر در روز مصرف نکنید.

قند مورد احتیاج خود را از قند های طبیعی مانند عسل، استویا و میوه دریافت کنید. هم چنین، از مصرف مواد غذایی بسته بندی شده فوق فرآوری شده، شیرینی ها، خوراکی ها و نوشیدنی های شیرین خودداری ورزید. سعی کنید از افزودن شکر به چای و قهوه و هم چنین غلات خودداری کنید و عادت به خوردن میان وعده های شیرین و شکلات را ترک کنید. شکر اضافه شده در همه جا در کمین است از ماست گرفته تا نوشیدنی های گازدار، کیک، بیسکویت و حتی سس پاستا.

7-آجیل مصرف کنید

قانون: روزی دو مشت آجیل بخورید.

انواع بادام، بادام زمینی، آجیل برزیلی، بادام هندی و گردو می تواند منطبق با ذائقه تان باشد. یک مشت آجیل را جایگزین میان وعده های شیرین کنید. مطالعات منطقه آبی نشان می دهد که دو مشت آجیل در روز میانگینی است که افراد صد ساله می خورند. صبح ها آجیل و دانه ها را روی سالاد، سوپ و میوه بپاشید تا مقدار مصرف خود را افزایش دهید.

8-درست انتخاب کنید

قانون: سعی کنید مواد غذایی و مغذی کامل را بخورید

میوه و سبزیجات خام، غلات کامل و غذا های تخمیر شده برای شما مفید هستند. با این وجود، بهتر است مواد غذایی فرآوری شده را کنار بگذارید.

ریانون می گوید: نان، برنج و ماکارونی خود را با غلات کامل جایگزین کنید تا مصرف فیبر مورد احتیاجتان را افزایش دهید. این می تواند به کنترل افزایش قند خون یاری کند که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 را افزایش دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 مرداد 1402 بروزرسانی: 17 مرداد 1402 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2274

به "چگونه با یک رژیم غذایی تا سن 124 سالگی عمر کنید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه با یک رژیم غذایی تا سن 124 سالگی عمر کنید!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با یک رژیم غذایی تا سن 124 سالگی عمر کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید