کاهش نزدیک به 10 درصدی اقتصاد انگلیس در سال 2020

به گزارش تاورنا، خبرگزاری خبرنگاران- بسته شدن هتل ها، رستوران ها و خدمات پذیرایی یا غذا، عمده فروشی و خرده فروشی همچنین شرکت های بخش هنر و سرگرمی سهم بزرگی در کاهش رشد مالی انگلیس در سه ماهه آخر سال 2020 داشتند.

کاهش نزدیک به 10 درصدی اقتصاد انگلیس در سال 2020

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اداره ملی آمار انگلیس روز آدینه گفت اقتصاد انگلیس در سال 2020 به علت شوک همه گیری ویروس کرونا که کل بخش های فعالیت را برای ماه ها در این کشور فلج کرد، کاهش بی سابقه 9.9 درصدی را به ثبت رساند.

رشد فراوری ناخالص داخلی انگلیس که در سه ماهه سوم سال 2020، 16.1 درصد بود در سه ماهه چهارم سال تنها یک درصد بود.

اداره ملی آمار انگلیس خاطر نشان کرد از اکتبر تا دسامبر، افزایش فعالیت در بخش های خدمات، فراوری و ساخت و ساز وجود داشت هر چند پایین تر از سطوح قبل از همه گیری باقی ماند.

در ماه نوامبر، قرنطینه در انگلیس و محدودیت ها برای فعالیت در دیگر استان های انگلیس فراوری ناخالص داخلی را پس از افزایش اندک در ماه اکتبر، به دو و سه دهم درصد کاهش داد.

بسته شدن هتل ها، رستوران ها و خدمات پذیرایی یا غذا، عمده فروشی و خرده فروشی همچنین شرکت های بخش هنر و سرگرمی سهم بزرگی در کاهش رشد مالی انگلیس در سه ماهه آخر سال 2020 داشتند.

ریشی سوناک وزیر دارایی انگلیس در بیانیه ای گفت: ارقامی که روز آدینه منتشر شد نشان می دهد اقتصاد به علت این همه گیری متحمل شوک جدی شد که در همه کشور های دنیا طنین انداز شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1484

به "کاهش نزدیک به 10 درصدی اقتصاد انگلیس در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش نزدیک به 10 درصدی اقتصاد انگلیس در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید