کشف شوکه کننده یک هرم باستانی همانند اهرام مصر در چین!

به گزارش تاورنا، ماجرای کشف هرم باستانی در چین!

چین هم همانند کشورمان ایران، یکی از کهن ترین کشورهای دنیا است. اخیرا خبرهای جدید و بسیار عجیبی از این کشور باستانی و پهناور به گوش رسیده اند! آخرین اخبار کشور چین، حاکی از آن است که یک هرم بسیار بزرگ و پله پله، درست همانند اهرام مصر در میان بقایای باقی مانده از یک شهر تاریخی در این کشور کشف شده است. طبق نظر باستان شناسان، این شهر باستانی و هرم داخلش، حدود 4000 سال قدمت دارند. سوالی که برای بیشتر باستان شناسان به وجود آمده، این است که آیا این هرم با اهرام مصر ارتباطی دارد یا خیر؟ در ادامه این مطلب، با خبرنگاران همراه شوید تا با جزئیات کشف هرم باستانی در چین آشنا شوید.

کشف شوکه کننده یک هرم باستانی همانند اهرام مصر در چین!

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

کشف یک هرم باستانی در ماه جاری، در صدر اخبار کشور چین قرار گرفته است. به گفته باستان شناسان، این هرم بیش از 70 متر ارتفاع داشته و پایه آن نیز حدود 59 هکتار بوده است. بنای باشکوه این هرم تاریخی، در قلب یک شهر تاریخی بسیار عظیم که زمانی 988 هکتار مساحت داشته، قرار گرفته است. جالب است بدانید که این شهر در زمان خودش، به عنوان بزرگترین شهر دنیا شناخته می شد. با توجه به مقاله منتشر شده در ماه آگوست در مجله معروف روزگار باستان (Antiquity)، این شهر باستانی و هرمی که درونش قرار گرفته است، حدود 4 هزار سال قبل مرکز قدرت و تجارت در شرق آسیا بوده است.

نمادها و اشکال انسانی که بر روی این هرم باستانی نقاشی و حکاکی شده اند، به وضوح نشان می دهند که این هرم در زمان خودش به عنوان یک مکان مذهبی و همچنین تجاری ساخته شده است. باقی مانده های دیوارها و سنگ های عظیم این هرم و سایر بناهای شهر، نشان می دهند که مردمان این شهر می توانستند به خوبی از شهرشان در زمان جنگ و نا آرامی دفاع نمایند.

این هرم باستانی دقیقا در کجا قرار گرفته است؟

امروزه گزارش های کشف هرم باستانی در چین در مجلات این کشور منتشر شده اند. این گزارش ها پس از چندین و چند سال حفاری و مطالعه در ویرانه های شیمائو (Shimao ruins) که در استان شانگژی (Shaanxi) در شمال کشور چین واقع شده، بدست آمده اند. باستان شناسان از اواسط دهه 1970 میلادی که این شهر باستانی کشف شد، از وجود آن با خبر بودند، ولی هنوز هم نام اصلی این شهر را نمی دانند. چیزی که تعیین است، اهمیت بسیار این شهر در دنیای باستان است.

در گذشته دانشمندان تصور می کردند که این شهر که به دیوار بزرگ چین متصل است، هم زمان با این دیوار ساخته شده است. دیوار چین در بین 2700 تا 400 سال پیش ساخته شده است. اما آن ها امروزه می دانند که این شهر حداقل 2 هزار سال پیش از دیوار چین احداث شده است.

یکی دیگر از مواردی که دانشمندان در حال مطالعه آن هستند، محل قرارگیری این شهر است. چرا که بقایای باقی مانده از آن در محدوده تمدن اولیه چین واقع شده است. آن ها می خواهند بدانند که چرا چنین شهر و تمدن بزرگی در مرکز دشت چین وجود داشته است؟ بر اساس گفته های تیم حرفه ای باستان شناسی این محوطه تاریخی، این شهر برای حدود 5 قرن متمادی، جمعیت و رونق بسیار زیادی داشته است. ساختمان های شهر، همگی به دور هرم بزرگ آن ساخته شده بودند. با توجه به وسعت شیمائو، دانشمندان آن را در فهرست بزرگترین شهرهای باستانی دنیا قرار داده اند. کشف هرم باستانی در چین و شهر شیمائو، نه تنها توجه مردم چین، بلکه توجه تمامی باستان شناسان دنیا را به خود معطوف نموده است.

همانطور که گفتیم این هرم باستانی به صورت پله پله ساخته شده است. هرم شیمائو از 11 طبقه پله ای و سنگی تشکیل شده است. هر کسی که بر این شهر حکومت می نموده، به طور قطع در بالای این هرم سکونت داشته، چرا که بقایای کاخ هایی بسیار مجلل و لوازمی سلطنتی در بلندای آن کشف شده اند. دانشمندان اعتقاد دارند که کاخ بالای این هرم، از سنگ، ستون های چوبی ضخیم و سقفی سفالی ساخته شده بود. در این کاخ همچنین وسایلی همچون مخزن های عظیم ذخیره آب و دیگر وسایل زندگی کشف شده اند.

طبق نظر محققان، با اینکه بیشتر، افراد ثروتمند و خاندان سلطنتی در شهر شیمائو زندگی می کردند، ولی در گوشه ای از آن، کارگاه هایی بزرگ برای ساخت آثار هنری و صنایع دستی وجود داشته است. به نظر می رسد که آثار هنری این کارگاه ها به سایر شهرهای دنیا صادر می شدند. نظریه های زیادی هم پیرامون جنگ های حاکمان این شهر با بعضی تمدن های مجاور وجود دارند. باستان شناسان، شش چاله بزرگ را در اطراف این شهر پیدا نموده اند که درونشان سرهای بریده شده و استخوان های انسانی وجود داشتند. پس از آنالیز این استخوان ها، تعیین شد که این انسان ها افرادی از یک شهر دیگر در شمال این محوطه باستانی بوده اند. دانشمندان معتقدند که این افراد در هنگام توسعه شهر شیمائو و اشغال شهرهای دیگر دستگیر و اعدام شده اند.

آثاری که از این شهر بدست آمده اند، نشان از قدرت و اعتبار و همچنین رونق هنر در این شهر در حدود 4 هزار سال قبل دارند. به عنوان مثال می توان به کوزه ها و دیگر مصنوعات حکاکی شده ای اشاره نمود که از میان آوارهای این شهر بدست آمده اند. علاوه بر کشف هرم باستانی در چین ساختمان های دیگری هم در این محوطه بدست آمده اند. بقایای یک قلعه سنگی عظیم، دیوارهای دور شهر، خانه های مسکونی و همچنین دروازه شهر هنوز هم دیده می شوند. مطمئنا تمام ورود و خروج ها به این شهر به دقت کنترل می شدند، در واقع می توان از وضعیت معماری و شهرسازی در این مکان، به محافظت شدید از آن پی برد. به گفته تاریخ دانان، اینجا شهر ثروتمندان و تاجران بوده و هر کسی اجازه ورود به آن را نداشته است. به هر حال دانشمندان هنوز هم در حال حفاری و مطالعه این سایت تاریخی هستند تا بتوانند زوایای تاریک و پنهان کشف هرم باستانی در چین را برای دنیایان روشن نمایند.

منبع: thevintagenews.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 366

به "کشف شوکه کننده یک هرم باستانی همانند اهرام مصر در چین!" امتیاز دهید

5 کاربر به "کشف شوکه کننده یک هرم باستانی همانند اهرام مصر در چین!" امتیاز داده اند | 4.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف شوکه کننده یک هرم باستانی همانند اهرام مصر در چین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید