کیه لینی، هفتمین نفر در باشگاه صدتایی های ایتالیا

به گزارش تاورنا، جورجیو کیه لینی بعد از آندره آ پیرلو، جان لوییجی بوفون، پائولو مالدینی، دینو زوف، دانیله دروسی و فابیو کاناوارو هفتمین بازیکن ایتالیاست که به رکورد یکصد بازی ملی می رسد. او دقیقا 14 سال بعد از نخستین بازی ملی اش که دیدار دوستانه با فنلاند و حضور به عنوان بازیکن تعویضی در نیمه دوم بود، به آمار 100 بازی رسید. این بازیکن 34ساله درست یک سال قبل و بعد از ناکامی بهت آور ایتالیا در صعود به جام جهانی از تیم ملی خداحافظی کرد اما چهار ماه بعد مربی موقت ایتالیا، لوییجی دی بیاجو برای بازی های دوستانه برابر آرژانتین و انگلیس او را دعوت کرد، هرچند به خاطر مصدومیت آن دیدارها را از دست داد. روبرتو مانچینی بعد او را دعوت کرد و بعد از خداحافظی بوفون، بازوبند کاپیتانی را هم به او سپرد.

کیه لینی، هفتمین نفر در باشگاه صدتایی های ایتالیا

کیه لینی در یوونتوس هم یکی از بازیکنان کلیدی است و او که سال 2005 از رم خریداری شده، با نزدیک به 500 بازی، هفتمین بازیکن باسابقه این باشگاه محسوب می گردد. او که بعد از رفتن بوفون به پاری سن ژرمن کاپیتان یوونتوس هم شده، با این باشگاه هفت قهرمانی لیگ، چهار قهرمانی جام حذفی و سه قهرمانی سوپرجام ایتالیا را به دست آورده. او تابستان قراردادش با یووه را تا سال 2020 تمدید کرد.

کیه لینی بعد از تساوی بدون گل با پرتغال گفت: سن سیرو همیشه جای خاصی است. فکر می کنم در مسیر صحیح هستیم چون 70 دقیقه کنترل بازی را در اختیار داشتیم با موقعیت های خوبی که البته باید از آنها بهتر استفاده کنیم. خیلی سخت کوشش کردیم و در نیم ساعت آخر خسته بودیم و به همین دلیل در عقب زمین خودمان را به خطر انداختیم. ما اساس خوبی داریم، ما قهرمان اروپا را تحت فشار گذاشتیم و مشکل گل نزدن هم با گذشت زمان بهتر می گردد. شناختمان از یکدیگر بیشتر می گردد و بعد از بازی دوستانه سه شنبه از ماه مارس بازی های سه امتیازی دوباره آغاز می گردد (مقدماتی یورو 2020). ما به لیگ ملت ها احترام گذاشتیم و برای رسیدن به نتیجه کوشش زیادی کردیم.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 97

به "کیه لینی، هفتمین نفر در باشگاه صدتایی های ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیه لینی، هفتمین نفر در باشگاه صدتایی های ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید