یحیی سریع: استان جوف کاملا آزاد شد ، از مرحله دفاع به حمله رسیدیم

به گزارش تاورنا، سخنگوی نیرو های مسلح یمن با اعلام آزادی کامل استان جوف گفت: نیرو های مسلح از مرحله دفاع به مرحله هجوم رسیده اند.

یحیی سریع: استان جوف کاملا آزاد شد ، از مرحله دفاع به حمله رسیدیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المسیره، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو های مسلح یمن در کنفرانس خبری به تشریح آخرین دستاورد های ارتش در نبرد با متجاوزان در عملیات عظیم آزاد سازی استان جوف پرداخت و اظهار داشت که این نیرو ها توانایی خود در تحمیل معادلات جدید بر واقعیت های جغرافیایی مختلف طی یک دوره تاکید نمودند.

وی ادامه داد که نیرو های مسلح ما با شایستگی کامل ماموریت های خود را به انجام می رسانند.

یحیی سریع اعلام کرد که این نیرو ها می توانند ضمن یک استراتژی نظامی کامل از مرحله دفاع به حمله برسند.

وی اضافه نمود که ما امروز موفقیت عملیات فامکن منهم را که به کمک خدا با آزادسازی استان الجوف به اوج خود رسید، اعلام می کنیم.

سریع ادامه داد که این عملیات موضع نظامی نیرو ها و ملت و فرماندهان ما را تقویت کرد.

وی توضیح داد که موفقیت های مستمر نیرو های ما ترجمه واقعی آن چیزی است که عبدالملک بدرالدین الحوثی به آن اشاره نموده بود.

سخنگوی نیرو های مسلح یمن اضافه نمود که این عملیات نظامی شامل همه مناطق محور جنوبی استان الجوف بود.

یحیی سریع توضیح داد که ما در هنگام اجرای عملیات٬ مناطق مسکونی را تحت نظر داشته و بر محافظت از جان و مال شهروندان و نیز حفظ امنیت و ثبات شهر الحزم تا تحویل آن به نیرو های امنیتی وابسته به وزارت کشور متعهد بودیم.

وی ادامه داد که در خلال عملیات فامکن منهم اسرای سعودی به دست ارتش و کمیته های مردمی افتادند.

سخنگوی نیرو های مسلح یمن تاکید نمود که این عملیات خسارات زیادی برای دشمن به بار آورد و تلفات انسانی آن ها تا این لحظه بیش از 1200 نفر از جمله چند کشته و زخمی و اسیر بود.

یحیی سریع اعلام کرد که عملیات مذکور همه مناطق مسکونی الجوف را امن نموده و اوضاع در شهر الحزم پس از آزادسازی آن عادی شد.

سریع ادامه داد که دشمن سعودی با صد ها مزدور که اغلب آن ها در نجران و جیزان و عسیر بودند وارد درگیری شد و هواپیما های آن بیش از 250 حمله ترتیب دادند.

سخنگوی نیرو های مسلح یمن اظهار داشت که مناطق غربی این استان پایگاه نیرو های ما برای آزاد سازی سایر مناطق آن به ویژه مناطق مسکونی و جنوب و مرکز استان بود.

وی اشاره نمود که نیرو های دشمن در استان الجوف شامل یک منطقه کامل نظامی به اضافه 6 تیپ و 3 گردان متشکل از مزدوران سلفی و گروه های پلیس بودند.

سریع ادامه داد که نیروی هوایی ما توانست علاوه بر عملیات انهدام یک هواپیمای جنگی دشمن٬ 10 عملیات موفقیت آمیز علیه هواپیما های دشمن ترتیب دهد.

سریع ادامه داد که دستورالعمل های محمد عبدالکریم الغماری رئیس ستاد ارتش یمن به اسرای یمنی اجازه داد تا از سرنوشت خانواده هایشان اطلاع پیدا نمایند.

وی اعلام کرد که دشمن سعودی در نبرد آزادسازی الجوف ضربات دردناکی دریافت کرد٬ نیروی هوایی ما در خلال عملیات فامکن منهم 54 عملیات انجام داد که 33 مورد از آن ها مواضع نظامی و اقتصادی سعودی را هدف گرفت.

یحیی سریع اظهار داشت که در این عملیات موشک های بالستیک نکال، قاصم و بدر مورد استفاده نهاده شد عملیات نیروی هوایی ما با هدف قرار دادن مواضع حیاتی نفت و گاز سعودی٬ خسارت های جانی، اقتصادی و اقتصادی فراوانی به دشمن وارد کرد.

سخنگوی نیرو های مسلح یمن ادامه داد که یگان توپخانه ای در طی این عملیات استحکامات دشمن را تخریب کرد در حالی که مجاهدین قهرمان با سلاح های سبک و متوسط خود در مواجهه با نیرو های دشمن بودند.

یحیی سریع تاکید نمود که در این عملیات آزادگان قبایل الجوف از جمله عظیمان و شیوخ و صد ها تن از فرزندان این قبایل نیز سهیم بودند٬ یگان های مهندسی و زره پوش ما در خلال این عملیات٬ ماموریت های خود را در مقابل خودرو های زرهی دشمن با موفقیت انجام دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 867

به "یحیی سریع: استان جوف کاملا آزاد شد ، از مرحله دفاع به حمله رسیدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یحیی سریع: استان جوف کاملا آزاد شد ، از مرحله دفاع به حمله رسیدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید