یک میلیارد دستگاه در سال 2020 به ویندوز 10 مجهز خواهند شد

به گزارش تاورنا، هنگامی که ویندوز 10 در سال 2015 معرفی و روانه بازار شد، مایکروسافت پیش بینی کرد این ویندوز بعد از مدت سه سال، روی 1 میلیارد دستگاه نصب خواهد شد که به نظر می رسد این هدف در سال پنجم محقق خواهد شد.

یک میلیارد دستگاه در سال 2020 به ویندوز 10 مجهز خواهند شد

در سالی که مایکروسافت ویندوز 10 را معرفی کرد، گوشی های ویندوزی با ویندوز 8.1 آمار فروش فوق العاده ای را از خود به جای گذاشتند و پیروز شدند در بعضی از کشورهای اروپایی حتی از گوشی های اپل نیز فروش بهتری داشته باشند. دیری نپایید که با ورود ویندوز 10 و بی توجهی های مایکروسافت به مسائل متعدد این سیستم عامل، این شرکت سهم بزرگی از بازار را که مربوط به گوشی های هوشمند می شد از دست داد.

از دست رفتن بازار گوشی های هوشمند برای مایکروسافت به قیمت تعویق افتادن هدف این شرکت تمام شد. یعنی مایکروسافت نتوانست در مدت زمان سه سال، یک میلیارد کاربر را مجاب کند دستگاه های خود را به جدیدترین سیستم عامل این شرکت مجهز نمایند.

البته مایکروسافت همچنان نتوانسته بعد از حدود چهار سال، مسائل این ویندوز را به طور کامل برطرف کند و مانند ویندوز 7، یک ویندوز پایدار و دوست داشتنی برای کاربران ارائه کند. با این حال یک سری تغییرات در این ویندوز به نسبت سری قبل مانند بازگرداندن استارت منوی محبوب ویندوز 7، سرعت و امکانات بالا و … باعث شده کاربران به سوی جدیدترین نسخه ویندوز مهاجرت نمایند و راضی یا ناراضی، از آن استفاده نمایند.

چند ترفند ساده و کاربردی برای استفاده از منوی استارت ویندوز 10

آمار نشان می دهد در حال حاضر این ویندوز، روی 900 میلیون دستگاه نصب شده است. اوایل این ماه این آمار تقریبا 800 میلیون بوده که باید گفت مایکروسافت پیشرفت بسیار خوبی را داشته و توانسته در مدت تنها 6 ماه، 100 میلیون کاربر دیگر را به استفاده از ویندوز 10 مجاب کند! طبق اعلام این شرکت، از سال 2015 که ویندوز 10 معرفی گردید تا کنون، در هیچ سالی مانند این یک سال، این تعداد از کاربران به ویندوز 10 کوچ نکرده بودند و این یک رکورد خوب برای مایکروسافت به حساب می آید! این 900 میلیون دستگاه شامل کامپیوترهای رومیزی، لپ تاپ ها، تبلت، هولولنز و ایکس باکس ها هستند.

با همه گیر شدن ویندوز 10، باید منتظر خاتمه سلطه ویندوز 7 بر بازار نیز باشیم! اکثر شرکت ها برای دریافت جدیدترین و بهترین بروزرسانی ها، درحال بروزرسانی سیستم عامل های خود به ویندوز 10 هستند و مایکروسافت نیز در ژانویه 2020، به پشتیبانی خود از ویندوز 7 خاتمه خواهد داد. همانطور که اشاره شد، پیشرفت 100 میلیونی ویندوز 10 تنها در مدت زمان 6 ماه اتفاق افتاده؛ یعنی اگر ویندوز 10 با همین سرعت به پیشرفت ادامه دهد و البته اگر مایکروسافت نیز وضعیت بروزرسانی ها و باگ های ریز و درشت این سیستم عامل را بهبود بخشد، این شرکت می تواند در 6 ماه آینده، به راحتی به هدف خود برسد!

از این پس کاربران می توانند ویندوز 10 را آنلاین نصب نمایند

در سپتامبر سال 2018، ویندوز 10 روی 700 میلیون دستگاه فعال بود و این تعداد در مارس 2019 به 800 و سپتامبر همین سال به 900 میلیون رسید. اوایل امسال بود که ویندوز 10 بالاخره توانست تنها ترین و بهترین رقیب خود یعنی ویندوز 7 را کنار بزند و به صدر پرفروش ترین سیستم عامل مایکروسافت برسد. این آمار در ماه دسامبر 2018 به این صورت بود که ویندوز 10 حدودا 38.22 درصد و ویندوز 7 نیز 36.9 درصد سیستم عامل ها را در اختیار داشتند. به عبارتی در طول سه سال و نیم، مایکروسافت به جای دستیابی به هدف 1 میلیارد دستگاه مبتنی بر ویندوز 10، تنها توانست محبوب ترین ویندوز خود را پشت سر بگذارد !

منبع: theverge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 437

به "یک میلیارد دستگاه در سال 2020 به ویندوز 10 مجهز خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک میلیارد دستگاه در سال 2020 به ویندوز 10 مجهز خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید