10 جاذبه توریستی برتر در مراکش

به گزارش تاورنا، با سواحل طولانی، بنادر ماهیگیری غنی، دشت های سرسبز و کوه های اطلس عظیم، سواحل مراکش و حومه آن برای مسافران علاقه مند چیزاهای فراوانی را ارئه می نماید. با شهرهای امپریالیستی فاس، مکناس و مراکش با نمونه های فوق العاده خود از معماری قدیمی اسلامی و بسیاری دیگر شما خواهید فهمید که چرا مراکش یک مقصد سفر عظیم است.

10 جاذبه توریستی برتر در مراکش
  1. مکناس

مکناس یکی از چهار شهر امپریال مراکش است و نام و شهرت آن با سلطان مولای اسماعیل در ارتباط است. سلطان مکناس را به شهری قابل توجه در سبک اسپانیایی مور، با دروازه های عظیم احاطه شده توسط دیوارهای بلند تبدیل کرد. در حالی که مکناس یک شهر امپریالیستی با بسیاری از آثار تاریخی و مکان های طبیعی است آن همچنین نزدیکترین شهر به خرابه های رومی ولیلی است.

  1. ولیلی

در دوران باستان ولیلی یک شهر مهم رومی واقع شده در نزدیکی مرز غربی از فتوحات روم در حال حاضر مراکش بود. این شهر مرکز اداری استان موریتانی Tingitana بود. زمین های حاصلخیز این استان بسیاری از محصول مانند غلات و روغن زیتون فراوری می کرد که به رم صادر می شد و به ثروت و رفاه استان یاری می کرد. رومی ها در انتها قرن سوم میلادی قسمت زیادی از مراکش را تخلیه کردند اما مردم زندگی در ولیلی را برای قرن ها ادامه دادند.

  1. شفشاون

شفشاون یک شهر کوهستانی زیبا در شمال شرقی مراکش است. این مدینه زیبا، در زمینه ای دراماتیک از کوه های ریف قرار گفته است که با خانه های با رنگ سفید با پودر آبی و متمایز است. این یک مقصد خرید محبوب است که بسیاری از صنایع دستی بومی را ارائه می نماید که در جای دیگری در مراکش در دسترس نیستند، از جمله پوشاک پشمی و پتوی بافته شده. پنیر بز بومی این منطقه نیز محبوب گردشگران است. منطقه اطراف شفشاون یکی از فراوری نمایندگان اصلی شاهدانه در مراکش است. پس از آن حشیش در سراسر شهر به فروش می رسد، اما عمدتا در حوزه بومی شفشاون.

  1. دره تودرا

دره تودرا در قسمت شرقی دور افتاده کوه های اطلس واقع شده است. تودرا و همسایه آن یعنی رودخانه دادس کوه را برای راستا خود تراشیده اند. انتهای 600 متر دره تودرا از دیدنی ترین ها است که دره تا یک راستا سنگی صاف با کمتر از 10 متر باریک می گردد و در مکان هایی با دیوارهای سنگی راست و صاف تا 160 متر ارتفاع در هر سمت گسترده می گردد.

  1. صویره

صویره یک بندر ماهیگیری آرام و حفاظت شده توسط یک خلیج طبیعی است. این شهر قبلا توسط پرتغالی قرن 16 به عنوان موگادور شناخته می شد. شهر کنونی صویره در طول قرن 18 برای افزایش مبادلات تجاری با قدرتهای اروپایی ساخته شد. امروزه صویره با وزش باد قوی مداوم بر روی خلیج محافظت شده برای کایتینگ و موج سواری مشهور است. چترهای آفتابگیر در ساحل به عنوان محافظت در برابر باد و شن و ماسه استفاده می گردد. مدینه صویره خانه بسیاری از هنرها و صنایع دستی کوچک به ویژه ساخت کابینت و کنده کاری های چوبی است.

  1. دره درعا

دره خیره نماینده درعا در جنوب کوه های اطلس عظیم واقع شده است و با قصبه های قدیمی، روستاهای بربر و نخلستان پر شده است که از ورزازات در غرب تا زاگورا را در شرق گسترش می یابد. یک راستا در میان دره بدون شک یکی از دیدنی ترین سفرها در مراکش است. دره درعا توسط رودخانه درعا قطع می گردد که در اطلس عظیم آغاز می گردد و در اقیانوس اطلس به انتها می رسد، هر چند که در واقع رودخانه به طور معمول قبل از رسیدن به اقیانوس خشک می گردد.

  1. ارگ چبی

تپه های شنی ارگ چبی در صحرای آفریقا واقع شده است. تپه های شنی با ابهت تا 150 متر ارتفاع دارند و انسان در سایه آنها احساس کوچک بودن دارد. ویژگی های خاص ارگ چبی شن و ماسه های رنگی نارنجی زیبا و منحصر به فرد آن است. گشت و گذار در تپه های شنی به طور معمول از روستای مرزوگا آغاز می گردد که در لبه ارگ واقع شده است. شتر سواری محبوب ترین گزینه است که البته راحت ترین راه سفر نیست.

  1. فاس

فاس قدیمی از دو مدینه فاس عظیمتر است، که یک شهر قرون وسطی تقریبا دست نخورده است. با حدود 150000 نفر جمعیت عظیمترین منطقه شهری بدون ماشین در دنیا است. حمل و نقل کالاها توسط الاغ، کالسکه، و موتور سیکلت ارائه می گردد. کل مدینه توسط دیوارهای بلند با تعدادی دروازه های تاریخی احاطه شده است. چندین مغازه و رستوران یک تراس پشت بام دارند که یک راه عالی برای فرار از خیابان های شلوغ است. مناظر به خصوص در طول غروب آفتاب و پس از تاریک دیدنی و جذاب هستند.

  1. آیت بن حدو

آیت بن حدو یکی از شهرهای مستحکم شده ورزازات در طول راستا کاروان سابق میان صحرای آفریقا و مراکش است. در داخل دیوارهای گلی بلند 6 قصبه و تعداد کمی خانه وجود دارد. امروزه بسیاری از مردم شهر در یک روستای مدرن تر در سمت دیگر رودخانه زندگی می نمایند، اگر چه چند خانواده هنوز هم در دیوارهای شهر زندگی می نمایند. آیت بن حدو در چند فیلم از جمله لورنس عربستان و گلادیاتور ظاهر شد.

  1. جماع الفنا

جماع الفنا از در سفر به مراکش مکانی برجسته است و یکی از جاذبه های توریستی برتر در مراکش است. در روز این میدان که در دل مدینه قرار گرفته است تا حد زیادی با مارگیرها و مردم با میمون ها، و همچنین بعضی ازدکه های معمولی پر شده است. همانطور که روز سپری می گردد سرگرمی ها تغییر می نماید: مارگیرها می فرایند، و در بعد از ظهر و عصر میدان بیشتر با قصه گوها، پیشگویان، شعبده بازان، و دستفروشان داروهای سنتی شلوغ می گردد. هنگام غروب جماع الفنا پر از دکه های فراوان مواد غذایی می گردد و جمعیت به حداکثر خود می رسد.

منبع: جاده های سبز
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1193

به "10 جاذبه توریستی برتر در مراکش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه توریستی برتر در مراکش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید