15 میلیون یورو در بودجه 98 به 31 طرح فناورانه اختصاص یافت

به گزارش تاورنا، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی از تخصیص 15 میلیون یورو اعتبار در بودجه سال آینده برای اجرای 31 طرح فناورانه خبر داد و گفت: تمامی این طرح ها در شرایط تحریم بخشی از نیازهای کشور را تأمین خواهند کرد.

15 میلیون یورو در بودجه 98 به 31 طرح فناورانه اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر جهاد دانشگاهی گفت: سال گذشته که پژوهشگران جهاد دانشگاهی به حضور رهبر انقلاب رفتند، مقرر شد 31 طرح فناورانه به جهاد دانشگاهی محول شود.

وی ادامه داد: این طرح ها در راستای رفع نیازهای فناورانه کشور و خودکفایی تعریف شده اند که اخیراً از 10 طرح فناورانه رونمایی شد و خدماتی که در هریک از این طرح ها ارائه شد، در شرایط تحریم گوشه ای از نیازهای کشور را رفع کرده اند.

پورعابدی یادآور شد: مقرر شد 15 میلیون یورو در بودجه سال 98 برای اجرای طرح های فناورانه اختصاص داده شود که در تلاش هستیم این اعتبار را به 30 میلیون یورو افزایش دهیم.

به گفته وی، هریک از این 31 طرح فناورانه با طرح توجیهی علمی و اقتصادی همراه شده اند که اگر بودجه مناسب برای اجرای این پروژه ها تخصیص داده شود، قطعاً جهش بزرگی را در بومی سازی فناوری های مورد کشور مشاهده خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 689

به "15 میلیون یورو در بودجه 98 به 31 طرح فناورانه اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 میلیون یورو در بودجه 98 به 31 طرح فناورانه اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید