2015 سالی که چین مهار ناپذیر شد

به گزارش تاورنا، بالاگرفتن بحران در شبه جزیره کره و مانور نظامی کم سابقه آمریکا و کره جنوبی طی روزهای اخیر بهانه خوبی دست چینی ها داد تا شمشیرهایی را که برای بزرگ ترین شریک تجاری و همزمان بزرگ ترین دشمن شان یعنی ایالات متحده آبدیده نموده اند به رخ افکار عمومی بکشند.

2015 سالی که چین مهار ناپذیر شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

2015 سالی که چین مهار ناپذیر شد

پکن در حالی که سر واشنگتن را با همسایه شرور هسته ای اش گرم نموده بود، طی هفته های اخیر تقریبا کار یک سلاح و یک سپر راهبردی را یکسره کرد تا طبق پیش بینی 2 دهه پیش سازمان سیا در سال 2015 چین برای آمریکا مهارناپذیر گردد.

هفته نامه ژاپنی دیپلمات نوشت که چین موشک آمریکا زن هسته ای را آزمایش نموده است، موشک قاره پیمایی که با بهر ه گیری از فناوری هدف گیری چندگانه می تواند به طور همزمان هر نقطه از خاک ایالات متحده را هدف بگیرد. حالا دیگر روسیه تنها دشمنی نیست که می تواند هر هدفی را در آمریکا بزند بلکه چین نیز به کابوس های ابرقدرت سقوط نموده اضافه شده و این در حالی است که کره شمالی و ایران نیز برنامه هایی جدی در این راستا دارند.

چین 19 روز قبل (6 آگوست) جدیدترین موشک بین قاره ای با 2 کلاهک راهنمایی شونده شبیه سازی شده را آزمایش نموده که به نوشته دیپلمات موشک برد بلند DF-41 CSS-X-20 برای چهارمین بار در 3 سال گذشته آزمایش شده است.مارک استوکز تحلیلگر پیشین پنتاگون، در این زمینه به هفته نامه ژاپنی گفته است: جزئیات بسیار کمی از ویژگی های فنی موشک های چینی در دسترس است و انتظار می رود موشک DF-41 به محض عملیاتی شدن هوشمند ترین موشک بالستیک باشد.

ریسک فیشر تحلیلگر مرکز ارزیابی های راهبردی با تایید اینکه موشک DF-41 در آستانه عملیاتی شدن است، گفت: موشک DF-41 دارای پرتابگر متحرک با سوخت جامد است و چین با این موشک به طور بالقوه در شروع مرحله ای جدید از افزایش سریع تعداد کلاهک های هسته ای قرار گرفته است.

ریسک فیشر تحلیلگر مرکز ارزیابی های راهبردی با تایید اینکه موشک DF-41 در آستانه عملیاتی شدن است، گفت: موشک DF-41 دارای پرتابگر متحرک با سوخت جامد است و چین با این موشک به طور بالقوه در شروع مرحله ای جدید از افزایش سریع تعداد کلاهک های هسته ای قرار گرفته است.

دستگاه های اطلاعاتی آمریکا تخمین می زنند هر موشک DF-41 می تواند کلاهکی 150 تا 300 کیلو تنی گرمایی هسته ای حمل کند. این موشک قادر است تمام خاک آمریکا را هدف گیری کند. سوخت موشک یادشده جامد و سامانه پرتاب متحرک و دارای بردی میانگین 12000 تا 15000 کیلومتر است. سرقت یا خرید روشمند و هدفمند اطلاعات سری شرکت ها و سازمان های آمریکایی باعث شده چین به آخرین فناوری های رقیب دسترسی داشته باشد. مثلا فناوری هدف گیری چندگانه مورد استفاده در موشک های DF-41 در دهه 1990 توسط چین از شرکت آمریکایی لاکهید مارتین گرفته شد.حال یک وبگاه آمریکایی مدعی شده که موشک DF-41 شبیه موشک روسی (27-SS- R-12) بوده و فناوری این موشک روسی احتمالا از سوی چین خریداری یا به سرقت رفته است.

اما همزمان با این سلاح تهاجمی بزرگ، اژدهای زرد در حال نهایی کردن یک سامانه دفاع ضدبالستیک مشابه با سامانه ضدموشکی آمریکاست که می تواند توازن راهبردی را در کل دنیا دگرگون کند. خبرگزاری کیودوی ژاپن با استناد به اسناد نظامی چین گفت سامانه به روزشده دفاع ضدموشکی چین بزودی به یک ماهواره رهگیری موشک مجهز می گردد که قادر است موشک ها را در هر مرحله از پرتاب منهدم کند. کیودو توضیح داد: اسناد نظامی چین نشان می دهد ارتش آزادیبخش خلق چین تعدادی رادارهای زمینی تهیه نموده است و در نظر دارد یک ماهواره رهگیری موشک را آزمایش کند اما تاریخ پرتاب این ماهواره تعیین نیست. سابقه آزمایش های ماهواره ای چینی ها نشان می دهد آنها معمولا پروژه های بزرگ ملی مثل این سامانه ضد موشکی را با سرعتی غیرقابل تصور برای همتایان غربی شان تکمیل می نمایند. بدین ترتیب باید اعتراف کرد که پیش بینی 2 دهه پیش سازمان سیا مبنی بر اینکه چین تا سال 2015 غیرقابل مهار می گردد درست بوده است.

منبع: وطن امروز

به گزارش خبرنگاران انتشار مطالب از پایگاه های اطلاع رسانی، مطبوعات و دیگر منابع خبری به معنای تأیید یا رد تمامی مواضع و تحلیل های مطروح در آن ها نبوده و صرفاً جهت اطلاع خوانندگان از مطالب سایر رسانه ها بخشی از آن ها بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 648

به "2015 سالی که چین مهار ناپذیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2015 سالی که چین مهار ناپذیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید