50 میلیارد ریال به بازسازی سربازخانه ارگ بم اختصاص یافت

به گزارش تاورنا، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، 50 میلیارد ریال به بازسازی سربازخانه ارگ بم اختصاص یافت.

50 میلیارد ریال به بازسازی سربازخانه ارگ بم اختصاص یافت

کاظم حسین زاده گفت: این اعتبار تنها برای یک فاز از بازسازی سربازخانه در نظر گرفته شده و برای اجرای فازهای بعدی به 50 میلیارد ریال دیگر احتیاج است.

وی ادامه داد: این طرح در راستای سیاستهای وزارت میراث فرهنگی مبنی بر اینکه پایگاه های دنیای و ملی میراث فرهنگی محلی برای معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی هر منطقه شوند در حال اجراست.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان نمود: رشته هایی همانند حصیربافی، سیس بافی و بعلاوه نساجی سنتی، گلیم بافی، پته دوزی، هنرهای چوبی، زیورآلات سنتی و غیره در این کارگاه ها آموزش داده و زمینه فراوری آنها هم فراهم می گردد.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه ها تا سرانجام امسال در محل سربازخانه ارگ تاریخی بم راه اندازی می گردد، اعلام کرد: به زودی شاهد تحول در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارگ تاریخی بم خواهیم بود، زیرا توسعه هر یک از این حوزه های منوط به توسعه دیگری است.

مدیر پایگاه میراث دنیای بم و منظر فرهنگی آن با اشاره به اینکه بازسازی سربازخانه ارگ تاریخی بم به منظور راه اندازی کارگاه های صنایع دستی در چهار فاز قابل اجراست، گفت: در فاز اول عملیات بازسازی غرفه ها، کف محوطه، نماها و بعلاوه خود مجموعه سربازخانه در فاز دوم نورپردازی، فاز سوم پایش تصویری و حفاظت الکرونیک و در فاز آخر نیز تجهیز و راه اندازی کارگاه های صنایع دستی اجرا می گردد.

محسن قاسمی اضافه نمود: با همکاری معاونت صنایع دستی استان کرمان تا سرانجام امسال شاهد راه اندازی 9 کارگاه صنایع دستی در سربازخانه ارگ تاریخی خواهیم بود و این در حالیست مجموعه سربازخانه ظرفیت بیشتری برای راه اندازی کارگاه تا سقف 50 غرفه را دارد که ما در تلاشیم بتوانیم با تامین اعتبار دوباره حداقل 30 کارگاه را در مجموعه ارگ تاریخی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا به امروز 40 درصد از بازسازی مجموعه سربازخانه و 25 درصد از نورپردازی آن اجرا شده، ادامه داد: کاربری بخشیدن به قسمتهای مختلف ارگ تاریخی بم از سیاستهای وزارت میراث فرهنگی برای حفظ و احیای این بنای ارزشمند بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

قاسمی از بازسازی پنج خانه در ارگ تاریخی بم تا سرانجام امسال اطلاع داد و توضیح داد: برای احیای این خانه های تاریخی در قالب اقامتی به همکاری بخش خصوصی احتیاج داریم که امیدواریم بتوانیم لذت یک شب اقامت در بزرگترین بنای خشتی دنیا را به مهمان ها و گردشگران این خطه ببخشیم.

وی اعلام کرد: پنج خانه تاریخی دیگر مانند خانه حاکم، خانه فرمانده قشون و خانه یهودی ها نیز تا سرانجام سال 1403 بازسازی خواهند شد که به محلی برای نمایشگاه یا برنامه های فرهنگی اختصاص یابند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 آبان 1402 بروزرسانی: 21 آبان 1402 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2294

به "50 میلیارد ریال به بازسازی سربازخانه ارگ بم اختصاص یافت" امتیاز دهید

2 کاربر به "50 میلیارد ریال به بازسازی سربازخانه ارگ بم اختصاص یافت" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 میلیارد ریال به بازسازی سربازخانه ارگ بم اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید