آتشی: تیم ملی ایران فقط به فکر بُرد باشد، نیجریه قویتر از چین است

به گزارش تاورنا، عنایت الله آتشی در مصاحبه با خبرنگاران با یادآوری تاثیری که نتیجه دیدار تیم های ملی چین و نیجریه در وضعیت تیم ملی بسکتبال برای کسب سهمیه از جام جهانی خواهد داشت، گفت: اگر چینی ها برنده این بازی شوند که کار تمام است، در این صورت تیم ملی بسکتبال ایران با هر نتیجه ای هم فیلیپین را شکست دهد، کمکی به کسب سهمیه نخواهد کرد اما موضوع همین جاست که پیروزی چین در دیدار فردا خیلی راحت نخواهد بود.

آتشی: تیم ملی ایران فقط به فکر بُرد باشد، نیجریه قویتر از چین است

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

وی توضیح داد: چینی ها که میزبان جام جهانی هستند، تا به امروز عملکردشان به گونه ای بوده که نتوانستند رضایت رسانه ها و تماشاگران خود را جلب نمایند به خصوص که تکلیف شان برای المپیکی شدن را هم به روز پایانی کشانده اند. حالا هم چین باید مقابل تیمی قرار بگیرد که خود مدعی است و فقط از دیدار فردا بُرد می خواهد.

این کارشناس بسکتبال ادامه داد: نیجریه مدعی کسب سهمیه المپیک برای قاره آفریقا است. تیم ملی این کشور در طول جام جهانی نشان داده که بسکتبالی قویتر از چین دارد. در هر صورت نیجریه حریفی بزرگ برای چین است. اینکه کدام تیم در این رقابت برنده می گردد، خیلی قابل پیش بینی نیست. مهم این است که برد چینی ها قطعی نیست و همین می تواند انگیزه بازیکنان ایران را برای پیروزی و کسب سهمیه حفظ کند.

آتشی با بیان اینکه تیم ملی بسکتبال فقط باید به پیروزی مقابل فیلیپین فکر کند، اعلام کرد: این برد باید با بیشترین اختلاف امتیاز ممکن به دست بیاید. ملی پوشان این موضوع را مد نظر داشته باشند که در صورت فزونی برابر فیلیپین و شکستِ چین مقابل نیجریه، شرایط شان با رقیب آسیایی (چین) از نظر تعداد برد و باخت یکسان خواهد شد و در این صورت تفاضل گل برای مشخص شدن تیم صاحب سهمیه مشخص نماینده می گردد.

وی تاکید نمود: در حال حاضر تیم ملی بسکتبال چین به لحاظ تفاضل گل نسبت به ایران خیلی بهتر است. بنابراین ملی پوشان ایران باید فیلیپین را با اختلاف امتیاز هر چه بیشتر شکست دهند. در این صورت شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک بیشتر می نمایند به خصوص اگر چینی ها هم با اختلاف مقابل نیجریه ببازند.

این کارشناس بسکتبال با اشاره به اینکه فدراسیون جهانی بسکتبال سال آینده هم میادینی گزینشی برای توزیع سهمیه های باقی مانده المپیک برگزار خواهد نمود، ابراز امیدواری کرد که تیم ملی ایران از جام جهانی صاحب سهمیه گردد تا کار به رقابت های سال آینده کشیده نگردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 307

به "آتشی: تیم ملی ایران فقط به فکر بُرد باشد، نیجریه قویتر از چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتشی: تیم ملی ایران فقط به فکر بُرد باشد، نیجریه قویتر از چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید