آزاد شدن روش های متنوع اعدام در آمریکا

به گزارش تاورنا، قانون اصلاح شده اخیر وزارت دادگستری آمریکا به ایالت های این کشور اجازه می دهد برای اجرای حکم اعدام علاوه بر تزریق داروی کشنده از روش های دیگری استفاده نمایند.

آزاد شدن روش های متنوع اعدام در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، طبق قانون اصلاح شده وزارت دادگستری آمریکا، ایالت های این کشور اجازه خواهند داشت برای اجرای حکم اعدام علاوه بر تزریق داروی کشنده از روش های دیگر نیزی از جمله گاز سمی، اعدام با برق و تیرباران استفاده نمایند.

به نوشته وبگاه خبری هیل، این قانون که روز آدینه اعلام شد به ایالت های آمریکایی اجازه می دهد حکم اعدام را با استفاده از هر روشی که در قانون آن ایالت معین شده اجرا نمایند.

یکی از مقامات وزارت دادگستری در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفته که قرار است دو اعدام ماه دسامبر امسال به وسیله تزریق ماده کشنده انجام گردد، اما تعیین نیست برای اعدام هایی که قرار است در ماه ژانویه 2021 اجرا شوند چه روشی در نظر گرفته خواهد شد.

دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ بعد از وقفه ای 17 ساله در اجرای حکم اعدام فدرال، در امسال هشت نفر را اعدام نموده و 56 محکوم دیگر نیز در صف اعدام قرار دارند.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام نموده یک زن را که به قتل محکوم شده با تزریق ماده کشنده در هشتم دسامبر اعدام خواهد نمود. این در حالی است که وکلای وی معتقدند که این فرد بیماری روانی دارد.

تعداد افراد اعدام شده به دستور ترامپ، دو برابر اعدامی ها به دستور رؤسای جمهور پیشین آمریکا از سال 1963 تا کنون است.

پیش از این، ترامپ خواهان اعدام افرادی شده بود که پلیس آمریکا را هدف قرار می دهند.

بر اساس گزارش روزنامه ایندیپندنت، ترامپ قبل از انتها دوره ریاست جمهوری خود در نظر دارد که میزان بیشتری از اعدام فدرال در آمریکا را انجام دهد و رکورد اعدام فدرال در این کشور را بشکند.

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز وعده داده که حکم اعدام را در سطح فدرال از بین بردارد و کوشش کند ایالت ها را هم به حذف این حکم مجاب کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1343

به "آزاد شدن روش های متنوع اعدام در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزاد شدن روش های متنوع اعدام در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید