اختصاص 100 میلیارد تومان به بخش تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه ها

به گزارش تاورنا، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: با پیگیری های اجرا شده 100 میلیارد تومان به این امر تخصیص داده شد که امیدواریم در سال نو در این راستا حرکت های خوبی داشته باشیم.

اختصاص 100 میلیارد تومان به بخش تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه ها

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، بزرگداشت روز ملی آزمایشگاه و زاد روز حکیم اسماعیل جرجانی امروز (سه شنبه) با حضورمهدی اسلام پناه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، پیمان صالحی معاون پژوهشی و علی خیرالدین معاون نوآوری و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به وسیله شبکه آزمایشگاه های علمی ایران (شاعا) و انجمن تحقیقات آزمایشگاهی ایران به صورت حضوری و مجازی و به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار گردید.

علی خیرالدین در این آیین ضمن تبریک روز ملی آزمایشگاه و زادروز حکیم اسماعیل جرجانی به نقش آزمایشگاه ها در حوزه فناوری اشاره نمود و گفت: در سطوح ملی نوآوری از TRL 1 تا TRL 4 باید بتوانیم در دانشگاه ها و پژوهشگاه ها یک ایده را به نمونه آزمایشگاهی تبدیل کنیم؛ سپس در TRL 6 تا TRL 7 باید محصول به نمونه واقعی تبدیل گردد و در نهایت بتوانیم در پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان نمونه های آزمایشگاهی را به فراوری انبوه برسانیم.

وی توضیح داد: یکی از پارامتر های مهم و تاثیرگذار، آزمایشگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی هستند و باید توجه ویژه به این بخش داشته باشیم. اگر قرار است بر روی فناوری های پیشرفته کار کنیم و روی لبه فناوری حرکت کنیم باید دارای تجهیزات پیشرفته باشیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در ادامه سخنان خود اظهار کرد: متاسفانه در دو سال گذشته از لحاظ اعتباری به بخش تجهیزات آزمایشگاهی توجهی نشده است، ولی خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته 100 میلیارد تومان به این امر تخصیص داده شد که امیدواریم در سال نو در این راستا حرکت های خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به گرنت فناوری اعلام نمود: این گرنت به دانشجویان و اساتیدی که در حوزه فناوری فعالیت دارند تعلق می گیرد؛ بین 30 تا 80 میلیون تومان به هر دانشجوی دکترا و کارشناسی ارشد اختصاص می یابد که پارک های علم و فناوری متولیان هستند و بسیاری از دانشگاه ها نیز از این گرنت استفاده نموده اند.

خیرالدین اضافه نمود: مدت سه ماه است که گرنت جوانه، شکوفایی و رشد نیز پرداخت می گردد که گرنت جوانه برای خاتمه نامه ها و گرنت شکوفایی و رشد نیز برای بحث های دانش بنیانی و سطوح فناوری بالاتر می باشد.

وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد با ایجاد شبکه ملی آزمایشگاهی در راستای شاعا فعالیت های بهتری را به خاتمه برسانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2058

به "اختصاص 100 میلیارد تومان به بخش تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 100 میلیارد تومان به بخش تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید