استقبال از فیلم جنگ ستارگان در چین، شاهدی بر رونق نمایش فیلم در این کشور

به گزارش تاورنا، سال 1977، یعنی آن زمانی که نخستین قسمت از مجموعه فیلم های جنگ ستارگان اکرن شد، چین تحت سیطره کامل انقلاب فرهنگی چین و ایدئولوژی های مائو بود. بنابراین تصور نمایش عمومی این فیلم یا فیلم های مشابه هالیوودی در سینماهای چین، غیرممکن بود.

استقبال از فیلم جنگ ستارگان در چین، شاهدی بر رونق نمایش فیلم در این کشور

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

اما گذشت زمان، تمایل و سلیقه مردم و نیز جریان پول، کار خودش را می نماید. سقوط امپراتوری شوروی و رنگ باختن اندیشه های رادیکال در چین، باعث شد که ما هیچگاه نسخه شرقی یک جنگ ستارگان را نبینیم و در عوض حالا شهروندان چینی در عطش دیدن قسمت هفتم تازه جنگ ستارگان هستند.

جالب است بدانید که هر شش نسخه جنگ ستارگان، همین سال جاری در چین به نمایش گذاشته شده اند.

در چنین شرایطی انتشار تریلر جدید قسمت هفتم چنگ ستارگان یا Star Wars: The Force Awakens بر میزان التهاب چه در شرق و چه در غرب افزوده است و همین حالا میزان پیش خرید بلیت های فیلم سر به فلک کشیده است.

در اقدامی تبلیغاتی جالبی شرکت سازنده فیلم -دیزنی- 500 مجسمه در ابعاد تقریبا اصلی از کاراکترهای جنگاور فیلم را روی دیوار چین قرار داده است که منظره ای شگفت خلق نموده است و در حال حاضر خیلی ها در شبکه های اجتماعی عکس های سلفی خود را در کنار این منظره، منتشر می نمایند.

در انتها باید اعداد و ارقامی در خصوص سینمای چین بگوییم که احتمال متعجب تان خواهد نمود:

در ماه فوریه میزان فروش فیلم در سینماهای این کشور، حتما از سینمای پررونق آمریکا هم پیشی گرفت. (650 میلیون دلار در مقابل 640 میلیون دلار!)

در ماه سپتامبر، میزان سود سینمای چین به 4.7 میلیارد دلار رسید که نسبت به زمان مشابه در سال میلادی 1014، نزدیک به 60 درصد بیشتر شده بود و این یعنی یک رشد باورنکردنی.

آیا این میزان فروش باعث خواهد شد که صنعت سینمای آمریکا، فیلم های بیشتر مناسب با ذائقه عمومی چینی ها فراوری کند؟

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 404

به "استقبال از فیلم جنگ ستارگان در چین، شاهدی بر رونق نمایش فیلم در این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال از فیلم جنگ ستارگان در چین، شاهدی بر رونق نمایش فیلم در این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید