اسلام آباد : هند قصدحمله به تاسیسات نظامی پاکستان را دارد

به گزارش تاورنا، وزیر امور خارجه پاکستان در تازه ترین جنگ لفظی با دهلی نو، هند را به برنامه ریزی برای انجام حمله به اهداف نظامی کشورش متهم کرد.

اسلام آباد : هند قصدحمله به تاسیسات نظامی پاکستان را دارد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان این اظهارات را در جریان یک کنفرانس خبری در امارت عنوان کرد. وی در حال حاضر برای یک سفر دو روزه در امارات به سر می برد تا با مقامات ارشد دولت این کشور عربی ملاقات و مذاکره کند.

وی برای این ادعای خود هیچ سند و مدرکی ارائه نکرد اما به منابع اطلاعاتی معتبر درباره این توطئه ادعا شده اشاره نمود.

شاه محمود قریشی گفت: پاکستان کاملا برای پاسخ دادن به هر گونه حمله از جانب هند آماده است؛ کشوری که به گفته وی می تواند صلح در منطقه را به خطر اندازد.

این در حالی است که دهلی نو هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری ننموده است. پاکستان و هند تاریخی از روابط تلخ و اغلب همراه با تبادل اتهام را دارند. این دو کشور از زمان استقلال از انگلیس سه بار با یکدیگر جنگیده اند که دو مورد از این جنگ ها بر سر منطقه کشمیر بوده است؛ منطقه ای که میان هند و پاکستان تقسیم شده و هر دو کشور ادعای مالکیت بر آن را دارند.

قریشی تاکید نمود، یک حمله از سوی هند می تواند فرایند کنونی صلح افغانستان را مختل سازد؛ فرایندی که توسط پاکستان تسهیل شده است. نمایندگان طالبان و دولت کابل از سپتامبر امسال میلادی مذاکراتی را در قطر برگزار نموده اند و کوشش نموده اند تا به یک توافق صلح برای سرانجام جنگ دست یابند.

در بحبوحه افزایش درخواست ها برای کاهش خشونت ها در افغانستان، تیمی از طالبان اخیرا وارد اسلام آباد شد تا با رهبران دولت پاکستان مذاکره نمایند. این هیات طالبان روز آدینه با عمران خان، نخست وزیر پاکستان ملاقات کرد. براساس بیانیه دولت اسلام آباد، عمران خان در جریان این ملاقات نگرانی خود را نسبت به سطح بالای خشونت ها در افغانستان ابراز کرد و از تمامی طرفین خواست تا سطح خشونت ها را کاهش دهند و در راستای دستیابی به یک آتش بس کوشش نمایند.

مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان با منعکس کردن نگرانی های قریشی اواخر روز آدینه در توییتی نوشت: دنیا باید مانع هند از بی ثبات کردن منطقه در جریان کوشش هایش برای منحرف کردن توجهات از مسائل داخلی اش گردد.

زاهد حافظ چودری، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: اسلام آباد از منابع اطلاعاتی معتبر متوجه شد که هند میخواهد یک اقدام نظامی در کشمیر انجام دهد اما ارتش پاکستان کاملا آماده است تا توطئه های هند را شکست دهد. اسلام آباد به جامعه بین الملل درباره این اطلاعات هشدار داده است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1338

به "اسلام آباد : هند قصدحمله به تاسیسات نظامی پاکستان را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلام آباد : هند قصدحمله به تاسیسات نظامی پاکستان را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید