انتخاب پرده مناسب آشپزخانه

به گزارش تاورنا، انتخاب پرده مناسب و زیبا آخرین مرحله در طراحی آشپزخانه به حساب می آید. انتخاب انواع مناسب آن جلوه بی نظیری به فضای آشپزخانه می بخشد. آشپزخانه مکانی است که زمان زیادی در آن سپری می گردد. استفاده از این مکان زمانی به حداکثر می رسد که میز غذا خوری در آن قرار گرفته باشد. آشپزخانه مکانی برای انجام کارهای روزمره و هم نشینی خانواده و دوستان نیز می باشد. پنجره های خالی از پرده ظاهر زیبایی نداشته و به گونه ای فضا را خالی نشان می دهند. انتخاب انواع پرده مناسب علاوه بر ایجاد فضایی دنج در حفظ حریم شخصی نیز کاربرد دارد. حال سؤال این جاست که چگونه پرده ای مناسب برای آشپزخانه انتخاب کنیم؟ انتخاب پرده باید با توجه به تِم، سبک و رنگ آشپزخانه صورت پذیرد. شاید در ابتدا انتخاب پرده مناسب کمی سخت به نظر برسد. در این جا نکته هایی برای یاری به شما در انتخابی صحیح ارائه خواهیم کرد.

انتخاب پرده مناسب آشپزخانه

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

انتخاب پارچه مناسب برای پرده آشپزخانه

پرده آشپزخانه شبیه به پرده اتاق نشیمن نمی باشد. این پرده ها باید با محیطی که در آن از آن ها استفاده شده است هماهنگی داشته باشد. عوامل زیادی در انتخاب نوع پارچه مناسب برای پرده های آشپزخانه دخیل هستند که در این جا به بیان مهم ترین آن ها می پردازیم.

  • این گونه پرده ها در محیطی خشک و کاملا استریل شده ای مانند اتاق نشیمن یا اتاق خواب استفاده نمی شوند. پرده های آشپزخانه در محیطی مرطوب که در آن بخار زیادی وجود دارد و گریز از آن امکان ناپذیر است نصب می شوند. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که جنس پارچه ای که برای این منظور از آن در نزدیکی گاز یا یخچال فریزر استفاده می کنید به راحتی قابل شستشو می باشد. پارچه هایی از جنس ابریشم و مخمل به راحتی با چربی و بخار آسیب دیده و نگهداری از آن ها در چنین فضایی بسیار سخت می باشد.
  • باید توجه داشته باشید که اگر پرده در کنار گاز قرار گرفته است در هنگام آشپزی به راحتی بو می گیرد. برخی از انواع پارچه ها دیر تر بو گرفته و از این رو برای استفاده در چنین موقعیتی مناسب می باشند. با این حال تا جایی که امکان دارد از نصب پرده در نزدیکی اجاق گاز خودداری نمایید.
  • پرده های آشپزخانه در مقابل تغییرات دمایی بالایی قرار دارند. اگر پرده در نزدیکی گاز نصب شده باشد امکان آتش سوزی نیز وجود دارد. برخی از انواع پارچه ها در برابر گرما مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند. تغییرات دمایی باعث تغییر رنگ برخی از آن ها نیز می گردد. بنابراین به دنبال پارچه ای باشید که در مقابل این شرایط مقاوم هستند.
  • در خصوص میزان نوری که تمایل دارید به داخل آشپزخانه بتابد تصمیم گیری کنید. استفاده از پارچه های مات باعث می گردد نور کم تری به داخل فضای آشپزخانه بتابد. استفاده از نور طبیعی در فضایی مانند آشپزخانه بسیار دلپذیر و مطلوب می باشد. بنابراین از پرده هایی بهره ببرید که به میزان زیادی باعث حفظ حریم شخصی شما شده اما جلوی ورود نور را نگیرد.
  • شستشوی پارچه های سبک به نسبت انواع سنگین آن بسیار راحت تر است. هم چنین جداسازی این پرده ها از میله پرده در مواقع احتیاج نیز آسان تر می باشد.
  • پرده های رنگ روشن فضای آشپزخانه را بزرگ تر و پرده های تیره باعث کوچک تر نشان دادن این فضا می شوند. حتی اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است بهتر است از پرده های تیره استفاده نکنید. به طور قطع همه افراد انتظار دارند که محیط آشپزخانه محیطی راحت و دنج باشد. کار کردن در محیطی خفه برای هیچ کس خوشایند نیست.
  • به یاد داشته باشید که استفاده از پرده های طرح دار بهتر از انواع ساده آن می باشد. اما با این حال اگر از کاغذ دیواری استفاده نموده اید که در آن از طرح و نقش زیادی استفاده شده است، پرده ای ساده برای آشپزخانه در نظر بگیرید. انتخاب پرده ساده یا طرح دار باید با توجه به فضای آشپزخانه صورت گیرد.

طول پرده آشپزخانه

انتخاب طول مناسب پرده آشپزخانه باید با توجه به قسمتی که پرده نصب شده است انجام گردد. به یاد داشته باشید کف آشپزخانه زود کثیف می گردد و احتیاج به تمیزکاری روزانه دارد. اطراف پنجره آشپزخانه نسبت به دیگر پنجره های موجود در خانه بیشتر در معرض آلودگی و کثیف شدن قرار دارند. این ها همه عواملی هستند که در انتخاب طول پرده تاثیر دارند.

اگر در نزدیکی محلی که در آن به آشپزی می پردازید از پرده استفاده شده است، باید در نظر داشته باشد که طول پرده کوتاه باشد. اگر میز غذاخوری در آشپزخانه قرار گرفته است، بهتر است از پرده های بلند برای پنجره آشپزخانه استفاده نمایید. این گونه پنجره ها معمولا باعث ایجاد فضای دراماتیک در آشپزخانه می شوند. اگر میز غذا خوری نزدیک به این پنجره قرار گرفته است، میز را به گونه ای قرار دهید که تمیز کردن سطح و زیر آن باعث کثیف شدن پرده نگردد. به یاد داشته باشید که پرده های آشپزخانه بیش از پرده های استفاده شده در سایر قسمت ها احتیاج به شستشو دارند.

استفاده از پرده های رنگی در آشپزخانه

  • استفاده از پرده های زرد به فضای آشپزخانه سرزندگی می بخشد. زرد یک رنگ انرژی بخش محسوب می گردد. استفاده از رنگ زرد براق باعث گرم تر شدن فضا می گردد. بسته به طیف رنگ زردی که مورد استفاده قرار می دهید، می توانید آشپزخانه ای لوکس یا مدرن داشته باشید. توجه داشته باشید که رنگ زرد تیره باعث کاهش اشتها می گردد.
  • انتخاب پرده قرمز، انتخاب جسورانه ای می باشد. این گونه پرده ها باعث جلب توجه می گردد. استفاده از رنگ قرمز براق باعث ایجاد فضایی لوکس و مجلل خواهد شد.
  • استفاده از پرده های آبی رنگ با تمامی سبک های به کار رفته در آشپزخانه هماهنگی دارد. آبی رنگی تطبیق پذیر است و از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است. رنگ آبی از جمله رنگ های سرد محسوب شده و در کنار رنگ های گرم کنتراست زیبایی ایجاد می نماید. انتخاب طیف رنگ آبی باید با توجه به رنگ دیوارهای آشپزخانه صورت گیرد.
  • با استفاده از پرده های سبز بهار را به آشپزخانه خود دعوت کنید. رنگ سبز نیز به مانند رنگ زرد باعث ایجاد سرزندگی می گردد. استفاده از پرده های سبز رنگ باعث می گردد فضای آشپزخانه روشن تر گردد. بهتر است رنگ سبز را در کنار رنگ هایی که باعث ایجاد انرژی زیاد می شوند استفاده نکنید.
  • اگر در انتخاب رنگ پرده آشپزخانه دچار تردید هستید انتخاب پرده هایی با رنگ های خنثی می تواند بهترین کار باشد. رنگ هایی مانند رنگ بژ و قهوه ای، طیف های گسترده ای داشته و کثیفی را نشان نمی دهند. استفاده از این رنگ باعث ایجاد توازن میان رنگ های تیره به کار رفته در آشپزخانه می گردد.

نتیجه

گزینه های زیادی برای انتخاب مدل پرده مناسب آشپزخانه وجود دارد. هیچ دلیلی برای عدم استفاده از پرده در این فضا وجود ندارد! بنابراین با توجه به سلیقه خود و تِم به کار رفته در آشپزخانه و در نظر دریافت مواردی که به آن ها اشاره شد، پرده ای مناسب برای آشپزخانه تهیه کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 629

به "انتخاب پرده مناسب آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب پرده مناسب آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید