اوکراین خواهان برگزاری نشست فوق العاده سازمان امنیت و همکار اروپا شد

به گزارش تاورنا، لئونید کراوچوک رئیس هیات اوکراینی در مذاکرات سه جانبه دونباس از سازمان امنیت و همکاری اروپا خواست برای آنالیز موارد نقض آتش بس در مناطق مناقشه شرق اوکراین نشست فوق العاده برگزار کند.

اوکراین خواهان برگزاری نشست فوق العاده سازمان امنیت و همکار اروپا شد

با ما سفر کنید و با تور هوایی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

لئونید کراوچوک (رئیس جمهوری اسبق اوکراین) نماینده این کشور در مذاکرات سه جانبه دونباس (با شرکت روسیه، دولت اوکراین و نمایندگان جدایی طلبان شرق اوکراین) روز چهارشنبه در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت که در نامه ای به رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا خواهان برگزاری نشست فوق العاده این سازمان برای آنالیز موارد نقض آتش بس در دونباس شده است.

وی در نامه خود خاطرنشان نموده است که از روز 30 ماه مارس(اواسط فروردین) تا به امروز در خطوط حائل در منطقه دونباس سه سرباز اوکراینی در جریان تیراندازیها کشته شده و 4 سرباز دیگر مجروح شدند.

تنش ها در دونباس بین جدایی طلبان و دولت اوکراین از یکشنبه گذشته اوج گرفته است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته از آلمان و فرانسه خواست، دولت اوکراین را برای اجرای توافقنامه مینسک به منظور حل و فصل سیاسی بحران در شرق اوکراین و خاتمه دادن به تنش زایی در منطقه تحت فشار قرار دهند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در خصوص اظهارات ولدیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در خصوص پیوستن به ناتو واکنش نشان داد و گفت: پیوستن این کشور به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) تنها اوضاع این کشور را وخیم تر می نماید.

پسکوف روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در باره پیوستن اوکراین به ناتو باید نظر مردم این کشور را خواست، توضیح داد: پیوستن این کشور تنها این کشور را دچار چالش ها و مسائل بیشتری می نماید.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز از گفت و گوی مقام های این کشور و آمریکا درباره بحران اوکراین که در آستانه شروع جنگ قرار گرفته است، اطلاع داد.

به گفته ریابکوف، در این منطقه اوکراین، اقدامات تحریک آمیز از طرف کی یف و شرکای غربی این کشور و در راس آنها آمریکا جریان دارد.

وی اظهار داشت: واشنگتن باید مراقب پیامدهای این سیاست هماهنگ شده با کی یف باشد.

به گزارش رسانه های روسی، دو روز پیش بر اثر حمله پهبادی ارتش اوکراین به یک منطقه مسکونی در نزدیکی شهر دونتسک در شرق اوکراین یک کودک 5 ساله کشته و یک نفر دیگر مجروح شد.

آمریکا و ناتو بر حمایت از اوکراین در برابر روسیه تاکید نموده اند.

کاخ سفید روز آدینه در بیانیه ای بیان کرد جو بایدن در گفت وگوی تلفنی با ولادیمیر زلنسکی بر حمایت ناگسستنی آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در مواجهه با تهاجم مداوم روسیه در دانباس و کریمه تاکید نمود.

در جریان جنگ داخلی در شرق اوکراین بین نیروهای این کشور و جدایی طلبان روس تبار، که یک سال پیش با آتش بس بین دو طرف متوقف شد، در مجموع نزدیک به 14 هزار نفر اکثرا غیرنظامی جان خود را ازدست دادند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1576

به "اوکراین خواهان برگزاری نشست فوق العاده سازمان امنیت و همکار اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوکراین خواهان برگزاری نشست فوق العاده سازمان امنیت و همکار اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید