بخشش عجیب یک بازیکن پرخاشگر و رواج بازیکن سالاری در والیبال

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران، هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر والیبال شاهد کتک کاری و رفتار غیر اخلاقی ملی پوش تیم والیبال شهرداری ارومیه بود و خبرنگاران در گزارشی با عنوان کار والیبال به کتک کاری رسید / پاک کردن تصاویر برای ندیدن واقعیت به توضیح واقعیت پرداخت.

بخشش عجیب یک بازیکن پرخاشگر و رواج بازیکن سالاری در والیبال

پوریا یلی، پشت خط زن ارومیه در ملاقات مقابل شهرداری ورامین پس از استفاده از الفاظ رکیک علیه داور به فیلمبردار حمله و او را مورد ضرب و شتم قرار داد. رفتاری که به سرعت در فضای مجازی پخش و نوجوانان و جوانان زیادی شاهد رفتار غیر ورزشی و غیر اخلاقی ملی پوش والیبال کشور بودند.

کمیته انضباطی فدراسیون در ابتدا پوریا یلی را دو جلسه محروم کرد اما روز دوشنبه پوریا یلی در حالی که باید دوران محرومیت خود را طی می کرد به یک باره در زمین حاضر و برای تیمش بازی کرد!

حضور یلی در زمین بازی سوالات و شائبه های زیادی در اذهان عمومی ایجاد نموده است چرا که رای کمیته استیناف و بخگرددگی محرومیت او در سایت رسمی فدراسیون اطلاع رسانی نشده است و حتی تیم سپاهان، حریف شهرداری ارومیه در بازی هفته بیست و نهم با حضور یلی در زمین غافلگیر شد که در نهایت با واکنش تند رحمان محمدی راد، سرمربی تیم سپاهان علیه فدراسیون والیبال همراه شد.

نکته مهم و قابل تامل دیگر این است که رفتار غیر اخلاقی و غیر ورزشی یلی به راحتی فراموش شد. بازیکنی که سال گذشته نیز با الفاظ رکیک مقابل اصحاب رسانه به بازیکن تیم سایپا حمله کرد. برخوردهای این چنینی با بعضی از ملی پوشان آیا رواج بازیکن سالاری نیست؟

* به دلیل اشتباه بازیکن، تیم نباید متضرر گردد

میلاد تقوی، دبیر کل فدراسیون والیبال در تبادل نظر با خبرنگاران در واکنش به بخگرددگی پوریا یلی گفت: جریمه ای که برای یلی در نظر گرفته شد در والیبال کم سابقه است. به دلیل اشتباه یک بازیکن تیم نباید متضرر گردد. سرپرست تیم شهرداری ارومیه برخورد خوبی در واکنش به حرکت یلی داشت و بازدارنده بود. اگر کمیته انضباطی یلی را برای مثال سه جلسه محروم می کرد آیا به تیم یاری می کرد؟

* اسپانسر نباید دلسرد گردد

وی تاکید نمود: در نهایت کمیته انضباطی تصمیم گیرنده است اما نظر شخصی ام این است جریمه شخصی بهتر است و یلی نیز 50 میلیون تومان جریمه شد اعتقادم این است جریمه نقدی باید سنگین باشد و تیم نباید متضرر گردد. باید جریمه شخصی را اولویت قرار دهیم. اسپانسرها هزینه می نمایند و نباید آنها را از تیم داری دلسرد کنیم.

دبیر کل فدراسیون در ادامه گفت: باید کار گروهی با حضور کارشناسان تشکیل دهیم و راهکاری پیدا کنیم که در چنین مواقعی با بازیکنان خاطی چگونه برخورد گردد که بازدارنده باشد. ان شالله در همین هفته کارگروه را تشکیل خواهیم داد.

* اگر من بودم دو سال محروم می شدم

رحمان محمدی راد سرمربی تیم والیبال سپاهان نیز در واکنش به حضور یلی و بخگرددگی محرومیت او گفت: فدراسیون والیبال، کمیته انضباطی، کمیته استیناف واقعاً درباره پوریا یلی انتقاد آمیز رأی دادید. نمی دانستم قرار است یلی بازی کند، تا قبل از سوت ملاقات فکر می کردیم این بازیکن طبق حکم کمیته انضباطی قرار نیست در زمین حضور داشته باشد. اتفاقاتی که در بازی ورامین رخ داد و همه شاهد آن بودیم باعث شد آقایان حکم صادر نمایند اما بازیکن که محروم شده بود امروز بازی کرد، در جایگاهی نیستم که بخواهم رأی صادره را قضاوت کنم اما اگر من آن کار را انجام می دادم 2 سال مرا محروم می کردید.

* برای فدراسیون والیبال متاسفم

وی اضافه نمود: فدراسیون والیبال و کمیته انضباطی متأسفم برای شما، این خود شما هستید که شائبه ایجاد می کنید، خود شما هستید که باعث شدید دیگران فکر نمایند طرفداری از یک فرد یا افراد خاص می کنید، اقدام امروز شما یعنی طرفداری کردن یعنی بی حرمتی به سایر تیم ها، همه ما شخصیت داریم و شبانه روز زحمت می کشیم اما شاهد این هستیم که از مرجع اصلی والیبال به ما توهین شد.

محمدی راد در ادامه اظهاراتش خطاب به فدراسیون عنوان نمود: ابتدا شما باید اعلام می کردید این رأی تغییر نموده، خدا کند کسی باشد که نظارت کند و ببیند این رفتار عادلانه و به حق بوده یا خیر دوم اینکه آیا چون مثل یک تیم شهردار نداریم، حامی نداریم باید این چنین برخورد کنید. سرمربی سپاهان گفت: برایتان هشتگ فدراسیون ایران دشمن آذربایجان می نویسند رأی را تغییر می دهید؟ این انصاف نیست ما فقط احترام می خواهیم همین شما فقط تنها کاری که باید می کردید این بود که اعلام کنید استیناف برگزار و یلی بخشیده شد.

* بی اخلاقی ها را ماست اقتصادی کردید

وی اظهار کرد: متأسفم، از دخالت های بیجایی که انجام می گردد خسته شدیم، خواهش می کنم اگر کسی قرار است نظارت کند الان وقت آن رسیده، لازم نیست آقایان شعار اخلاق مداری بدهند، شمایی که می گویید اخلاق مدار باشید برایتان متأسفم، سعه صبر را فقط من باید داشته باشم شما معاف هستید؟

وی اضافه نمود: برای کمیته روابط عمومی متأسفم کوچک ترین کاری که باید می کردند این بود که در سایت فدراسیون اعلام می کردید، ای کاش بعد از باخت این حرف ها را نمی زدم که فکر کنید برای فشار باخت مصاحبه کردم. محمدی راد اذعان کرد: مربی بدترین رفتار را انجام می دهد اما خیلی خودجوش فیلم ها پاک می گردد، حکم عوض می گردد و به کل آقایان ماجرا را ماست اقتصادی می نمایند با همین کارها زحمات یک باشگاه که از ابتدای فصل زحمت می کشد را به باد می دهند، امیدوارم کسی باشد که پاسخ من و مدیرم را بدهد وی در خاتمه اعلام نمود: درست نیست کسی جوابگو نباشد، بیایید مقتدرانه رأی دهید.

وی گفت: آیا رفتارهای عجیب و شائبه برانگیز فدراسیون والیبال و کمیته انضباطی چیزی جز رواج بازیکن سالاری نیست؟ کمیته ای که سال گذشته در اقدامی ضربتی پس از ملاقات هفته دوم دو تیم سپاهان و هراز به دلیل اتفاقات ناشایست اتفاق افتاده از سوی طرفداران تیم فولاد سپاهان، پیش از برگزاری جلسه کمیته انضباطی این تیم را از حضور طرفداران محروم کرد. سوال این است این اقدامات باعث دلسردی اسپانسر نمی گردد؟ انتظار می رود فدراسیون والیبال تبعیضی قائل نگردد و به یک چشم به تمام رفتارهای غیر اخلاقی واکنش نشان دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1589

به "بخشش عجیب یک بازیکن پرخاشگر و رواج بازیکن سالاری در والیبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشش عجیب یک بازیکن پرخاشگر و رواج بازیکن سالاری در والیبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید