برگزاری نمایشگاه عکس تخت جمشید در ارمنستان

به گزارش تاورنا، نمایشگاه عکس تخت جمشید چهارم مهر ماه به مناسبت روز ایکوم در اروپا با حضور هیاتی از ایران در ارمنستان گشایش یافت.

برگزاری نمایشگاه عکس تخت جمشید در ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگی، در مراسم گشایش این نمایشگاه درسایت تاریخی ارگونی ایروان چند تن از مقامهای فرهنگی ارمنستان نیزحضور داشتند.

عکس های این نمایشگاه نشان دهنده تاثیر هنر اورارتویی در تخت جمشید است. تصاویر مربوط به اقوام ارمنی هدیه اورنده که به صورت نقش برجسته در آپادانا وجود دارد نیز در این نمایشگاه شرکت داده شده است.

اعضای هیات ایرانی شرکت کننده دراین مراسم را سید محمد بهشتی رئیس ایکوم و رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، احمد محیط طباطبایی قائم مقام ایکوم و عضو هیات امنای تخت جمشید، علیرضا قلی نژاد عضو هیات امنای تخت جمشید و عضو هیات اجرایی ایکوم و مسعود رضایی منفرد رئیس پایگاه جهانی تخت جمشیدتشکیل می دهند.

ارمنی ها سومین گروه هدیه آورنده نوروزی به تخت جمشیدبودند، این گروه 3 نفره اسبی بایال و یراق آراسته و دم گره خورده، سبویی با دسته عقاب بسیارآراسته که دسته پیش آن با نوعی آبریز مجهز بوده است را هدیه آورده بودند و توسط حاجبی پارسی راهنمایی می شدند.

منبع: مهر

منبع: کجارو
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 787

به "برگزاری نمایشگاه عکس تخت جمشید در ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه عکس تخت جمشید در ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید