به کشتی گیران حواله هواپیما بدهید

به گزارش تاورنا، تیم ملی کشتی ایران روز گذشته با شکست مقابل آمریکا به مقابل نایب قهرمانی جام جهانی کشتی آزاد دست یافت. شاگردان درستکار چندی پیش هم در مسابقات جهانی عملکرد خوبی ثبت کردند و در بلگراد به مقام نایب قهرمانی دست یافتند. این درحالی است که فرنگی کاران هم اخیرا در جام جهانی کشتی به عنوان قهرمانی رسیدند و افتخار بزرگی را به ارمغان آوردند. در همین دوره از جام جهانی علی سوادکوهی پیروز شد برای اولین بار جردن باروز، کشتی گیر اسطوره ای آمریکا را شکست دهد و اتفاق بزرگی را رقم بزند.

به کشتی گیران حواله هواپیما بدهید

بعلاوه در مسابقات قهرمانی جهان در وزنه برداری، کیانوش رستمی پیروز شد مدال نقره کسب کند و روی سکوی جهانی برود.

در سال های اخیر با وجود تمام این افتخارآفرینی ها که در مسابقات مختلف اتفاق افتاده، هرگز به شکل قابل قبولی از کشتی گیران تقدیر نشده و اختلاف قابل توجهی بین پاداش های آن ها با پاداش بازیکنان تیم ملی فوتبال وجود دارد. ملی پوشان فوتبال برای صعود به جام جهانی مجوز واردات خودرو و برای برد مقابل ولز 15 هزار دلار پاداش گرفتند که به مراتب بالاتر از پاداش کسب مدال و قهرمانی در مسابقات جهانی است.

بالاترین پاداشی که به یک ورزشکار در رشته های منهای فوتبال داده می گردد 2 میلیارد است برای کسب مدال طلای المپیک به ورزشکاران اهدا شد. این در حالی است که 2 میلیارد در مقابل دستمزدهای بازیکنان فوتبال و پاداش هایی که برای بردهای مختلف در تیم ملی می گیرند اصلا عددی به حساب نمی آید. این حجم از تبعیض بین فوتبالیست ها و ورزشکاران دیگر رشته ها صدای همه را درآورده و در بسیاری از موارد باعث شده انگیزه پیروزیت در بسیاری از رشته هایی که پتانسیل مدال وجود دارد کم گردد.

عده ای پس از گرفتن حواله خودرو به وسیله فوتبالیست ها و سپس حذف از جام جهانی، به کنایه گفتند که اگر به فوتبالیست ها حواله خودرو دادند، به کشتی گیران باید حواله هواپیما داده گردد.

البته در همه جای جهان عایدی بازیکنان فوتبال و حتی پاداش آن ها با توجه به شرایط خاص این رشته و عایدیزایی بالای آن بیش از سایر رشته هاست اما این اختلاف در ورزش ایران بیش از دیگر کشورها احساس می گردد. شاید اگر به مقدار لازم به دیگر رشته های ورزشی هم توجه می شد کمتر کسی به پاداش بازیکنان فوتبال توجه می کرد ولی وقتی بیشتر رشته های ورزشی در مسائل اولیه خود دچار مشکل هستند، اهدای یک سری پاداش ها به بازیکنان فوتبال بیشتر به چشم می آید.

منبع: فرارو
انتشار: 22 آذر 1401 بروزرسانی: 22 آذر 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2171

به "به کشتی گیران حواله هواپیما بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به کشتی گیران حواله هواپیما بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید