ترفندهای خانه تکانی در یک چشم برهم زدن!

به گزارش تاورنا، بسیاری از افراد به خاطر زمان گیر بودن فرآیند تمیز کردن خانه با آن مشکل دارند. اما بد نیست بدانید اگر انجام این کار بر اساس یک برنامه ریزی سیستماتیک انجام گردد، می توان در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به انجام این کار اقدام کرد. با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و خانه تکانی، در این مطلب از ما تصمیم گرفتیم ترفندهایی برای تمیز کردن خانه در کوتاه ترین زمان به شما ارائه دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با این نکات کاربردی آشنا شوید.

ترفندهای خانه تکانی در یک چشم برهم زدن!

جهت دریافت خدمات آلاچیق ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

مرتب کردن اتاق نشیمن

قبل از شروع به تمیز کردن وسایل اضافه را جمع آوری کنید

برای انجام این کار تمامی وسایل اضافه داخل اتاق نشیمن را جمع آوری کنید. این کار سبب برطرف هرگونه هرج و مرج در فضای اتاق نشیمن می گردد. توجه داشته باشید استفاده از بعضی وسایل مانند سبدهای حصیری می تواند ایده خوبی برای قرار دادن وسایل اضافه و مرتب نشان دادن فضای اتاق باشد.

از بالا به پایین شروع به گردگیری کنید

برای شروع گردگیری بهتر است به ترتیب از شلف های دیواری، پنجره ها، مبلمان و سایر المان ها شروع کنید. توجه داشته باشید انجام این کار باید از المان هایی که در بالا قرار دارند شروع و تا پایین ادامه پیدا کند. برای انجام این کار بهتر است از یک پارچه نخی نم دار بهره ببرید.

در این مرحله نوبت به جارو کردن می رسد

پس از گردگیری وسایل نوبت به جارو کردن می رسد. توجه داشته باشید برای جارو کردن بهتر است از قسمت درب ورودی اتاق شروع نموده و این کار را ادامه دهید. برای جارو کردن می توانید از روی مبلمان شروع نموده و پس از آن کف را جارو کنید.

در مرحله آخر مطمئن شوید همه چیز در سر جای خود قرار گرفته است. برای مثال میز جلو مبلی را مرتب نموده و کوسن ها را به شکل مرتب بر روی مبلمان قرار دهید. بهتر است یک نگاه کلی به اتاق انداخته و مطمئن شوید همه چیز در یک نگاه در جای مناسبی قرار گرفته و زیبایی آن به چشم می آید.

مرتب کردن اتاق خواب

روتختی را بشویید

برای مرتب و تمیز کردن اتاق خواب بهتر است از شستن روتختی، روبالشتی و ملحفه ها شروع کنید.

سطوح قابل دید را گردگیری کنید

در ادامه نسبت به گردگیری سطوحی که در دید هستند، اقدام کنید. مانند آن چه که در اتاق نشیمن انجام دادید، در این جا نیز برای گردگیری از بالا به پایین شروع کنید. دستمال های میکروفایبر برای گردگیری در زمان کوتاه بسیار مناسب هستند.

تمام وسایل را در جای خود قرار دهید

نگاهی به اطراف اتاق انداخته و کلیه وسایل را در جای خود قرار دهید. در مرتب کردن اتاق خواب بهتر است وسایل ریز جلوی چشم نبوده و در جای خود قرار گرفته باشند.

تخت خواب را مرتب کنید

پس از این که روتختی و ملحفه ها خشک شدند، تخت خواب خود را مرتب کنید. بهتر است از چند بالشت کوچک بر روی تخت خود استفاده نمایید. انجام این کار می تواند نمای بهتری به تخت خواب بدهد.

کف اتاق را جارو کنید

در مرحله آخر نوبت به جارو می رسد. برای انجام این کار بهتر است وسایلی که جا به جایی آن ها آسان می باشد، را به بیرو از اتاق برده تا به راحتی زیر آن ها را جارو کنید.

تمیز کردن آشپزخانه

کانتر و سایر المان ها را تمیز کنید

برای تمیز کردن کانتر آشپزخانه و ساایر المان هایی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار داده اید، می توانید از پاک کننده های چند منظوره استفاده نمایید. برای انجام این کار از اسپری بر روی سطوح استفاده نموده و اجازه دهید برای 5 تا 10 دقیقه بر روی آن بماند. پس از آن می توانید سطوح مورد نظر را پاک کنید. برای انجام این کار می توانید از اسفنج یا پارچه های حوله ای بهره ببرید.

  • برای تمیز کردن سطوح سنگ مرمر، گرانیت، کوارتز و سطوح سنگی بهتر است به جای استفاده از شوینده های شیمیایی از یک شوینده صابونی ملایم بهره ببرید.
  • به یاد داشته باشید که از مخلوط کردن پاک کننده های مختلف با یکدیگر خودداری کنید. چرا که انجام این کار خطرناک بوده و ممکن است باعث ایجاد مسائل تنفسی گردد.
  • برای تمیز کردن سطوح می توانید از پاک کننده های طبیعی مانند سرکه سفید، جوش شیرین و غیره نیز استفاده نمایید.

اگر ظروف کثیفی در آشپزخانه است آن ها را شسته و با در ماشین ظرفشویی قرار دهید و پس از خشک شدن آن ها را در جای خود قرار دهید تا از ایجاد هرگونه به هم ریختگی در آشپزخانه جلوگیری گردد.

در مرحله آخر نوبت به تمیز کردن کف آشپزخانه می رسد. برای انجام این کار از یک تی بهره ببرید و کف آشپزخانه و گوشه ها را به خوبی تمیز کنید. برای انجام این کار بهتر است از گوشه ها شروع کنید.

تمیز کردن حمام و سرویس بهداشتی

تمام وسایل را از کانتر روشویی جمع کنید

بهتر است کانتر روشویی همواره مرتب بوده و وسایل زیادی بر روی آن قرار ندهید. برای انجام این کار همه وسایل باید به طور مرتب در جای خود قرار گیرند.

وان و سرویس دستشویی را با استفاده از شوینده بشویید

برای انجام این کار از یک شوینده مناسب استفاده نموده و آن را بر روی سنگ دستشویی و وان بریزید و اجازه دهید برای مدتی به همان صورت باقی بماند. برای انجام این کار می توانید از ترکیب آب و سرکه سفید نیز بهره ببرید.

سینک روشویی و کانتر روشویی را با شوینده مناسب تمیز کنید. هم چنین تمایم شیرالات و سایر المان های فلزی را با استفاده از پدهای مخصوص یا یک مسواک تمیز کنید. در آخر نباید فراموش کنید که آینه دستشویی را برق بیاندازید.

در مرحله آخر با استفاده از فرچه دستشویی وان و سنگ دستشویی را پاک کنید. در صورتی که زمان کمی برای تمیز کردن حمام و دستشویی دارید می توانید از یک چهارم پیمانه مایع سفید کننده و مقداری آب بهره ببرید. این کار می تواند تمیز کردن سطوح را تسریع کند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 740

به "ترفندهای خانه تکانی در یک چشم برهم زدن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای خانه تکانی در یک چشم برهم زدن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید