تعداد شرکت های دانش بنیان موجود در خوزستان برازنده این استان نیست

به گزارش تاورنا، مدرس دانشگاه و فعال شرکت های دانش بنیان گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان موجود در خوزستان برازنده این استان نیست و جای توسعه بسیار زیادی دارد..

تعداد شرکت های دانش بنیان موجود در خوزستان برازنده این استان نیست

محمد قربانی گفت: 290 شرکت فناور حوزه پارک علم و فناوری در خوزستان داریم که تعداد شرکت های دانش بنیان فعال 85 است که جای توسعه بسیار زیادی دارد.

او می گوید: انتظار ما از دانشگاه ها تالیف پروژه های مرتبط با حوزه ها و احتیاج های صنایع بزرگ خوزستان و سوق دادن پروژه های دانشجویی به سمت فراوریمحصولات دانش بنیان است که ظرفیتی را ایجاد نمایند تا در آینده ای نزدیک این 85 شرکت دانش بنیان را به چهار و پنج برابر افزایش دهیم.

مدرس دانشگاه و فعال شرکت های دانش بنیان گفت: اگر با توجه به شعار سال سمینار های مشترک با دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و صنایع بزرگ که درخواست نماینده خدمات شرکت های دانش بنیان هستند تعریف نموده و اعلام احتیاج ها را بصورت واقعی نه روی کاغذ و با حرف و شعار ارائه کنیم ارتباط لازم شکل می گیرد.

آقای قربانی می گوید: اگر این تعریف و استاندار سرلوحه کار قرار دهند و شعار سال را محقق و به سمت آن حرکت نمایند می توانیم در حوزه توسعه و توانمند سازی شرکت های دانش بنیان خوب عمل کنیم.

به گفته مدرس دانشگاه و فعال شرکت های دانش بنیان، ماموریت دانشگاه ها هم گذر از نسل دوم دانشگاه ها که در واقع دانشگاه های پژوهش محور بودند به سمت دانشگاه های نسل سوم یا دانشگاه های کارآفرین است که این کار آفرینی حتما باید با فراوری دانش بنیان هم راستا باشد .

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2047

به "تعداد شرکت های دانش بنیان موجود در خوزستان برازنده این استان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد شرکت های دانش بنیان موجود در خوزستان برازنده این استان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید