جوزپ بورل: شاهد سرانجام نظم تحت رهبری آمریکا در جهان هستیم

به گزارش تاورنا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه ضمن اشاره به اینکه انتها عصر رهبری آمریکا بر جهان در حال فرارسیدن است خواهان اتخاذ راهبردی قدرتمندانه در قبال چین شد.

جوزپ بورل: شاهد سرانجام نظم تحت رهبری آمریکا در جهان هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در شرایطی که شواهد از جایگزین شدن چین به جای آمریکا به عنوان رهبر جهان حکایت دارند جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه خواهان اتخاذ راهبردی قدرتمندانه تر در قبال این کشور آسیایی شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشستی گفت: تحلیلگران از مدت ها پیش درباره سرانجام نظم تحت رهبری آمریکا و فرا رسیدن قرن آسیایی صحبت نموده اند.

وی در ادامه گفت: این اتفاق الان پیش روی چشم ما در حال وقوع است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد شیوع بیماری کووید-19 را می توان به عنوان نقطه عطفی برای تغییر توازن قدرت از غرب به شرق دید. او گفت: فشار روی اتحادیه اروپا برای اینکه می خواهد در کدام طرف باشد رو به رجحان است.

جوزپ بورل گفت اتحادیه اروپا باید به دنبال منافع و ارزش های خودش باشد و از افتادن در دام استفاده های ابزاری یک طرف یا طرف دیگر اجتناب کند.

وی در ادامه اعلام کرد در شرایطی که قدرت چین رو افزایش است روابط میان بروکسل و پکن همواره مبتنی بر اعتماد، شفایت و دوجانبه گرایی نیست.

بورل گفت: ما تنها در صورتی شانس خواهیم داشت که با چین بر اساس نظم جمعی رفتار کنیم. او گفت نشست آینده اتحادیه اروپا و چین فرصت مناسبی برای انجام این کار است.

وی در ادامه توضیح داد: ضروری است راهبرد قدرتمندی برای چین داشته باشیم که این مستلزم داشتن روابط بهتر با بقیه کشورهای دموکراتیک آسیا است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1009

به "جوزپ بورل: شاهد سرانجام نظم تحت رهبری آمریکا در جهان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوزپ بورل: شاهد سرانجام نظم تحت رهبری آمریکا در جهان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید