خاموشی برق در خراسان جنوبی اطلاع رسانی می شود

به گزارش تاورنا، دادگر گفت: خاموشی های کنترل شده و برنامه ریزی شده به مشترکان حساس استان با پیامک و تماس تلفنی اطلاع رسانی می شود.

خاموشی برق در خراسان جنوبی اطلاع رسانی می شود

به گزارش از ، دادگر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت:خاموشی های برق از اول خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی هم اعمال شده است و این خاموشی ها در صورتی که غیرمترقبه و از سوی دیسپاچینگ ملی و مرکز کنترل شبکه برق کشور نباشد، قابل اطلاع رسانی به مشترکان است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از خاموشی های اعمال شده در همه استان ها مربوط به فعالیت دستگاه ها و مزارع غیرمجاز رمز ارز است و به مشترکانی که رمز ارز های غیرمجاز را شناسایی و به شرکت توزیع برق استان معرفی کنند تا سقف 10 میلیون تومان پاداش پرداخت می شود.

دادگر اظهار کرد: البته شرکت برق در این زمینه ورود پیدا کرده و تعدادی زیادی از این دستگاه های غیرمجاز شناسایی و کشف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به ورود همه روزه استان به محدوده قرمز مصرف برق، مشترکان حتما مصرف خود را مدیریت کنند تا خاموشی های فصل گرما کاهش یابد.

وی گفت: هر روز از ساعت 9 صبح از محدوده مجاز مصرف برق استان خارج می شویم و وارد محدوده مصرف قرمز و غیرمجاز می شویم.

دادگر ساعات اوج مصرف در فصل گرما را 12 تا 17 و هنگام شب گفت و از مشترکان برق خواست با مدیریت مصرف خود در بخش های کشاورزی، صنعتی، تجاری، عمومی و خانگی، پیک بار را در این ساعات کاهش دهند تا از خاموشی های بیشتر جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تامین برق مطمئن و پایدار ضرورتی انکارناپذیر و شناخت عوامل مختلف در استمرار این انرژی همواره مهم است گفت: جابه جایی استفاده از وسایل برقی پرمصرف نظیر جاروبرقی و لباسشویی به ساعت های کم باری و کاهش مدت زمان استفاده از این گونه وسایل از دیگر راهکار های تاثیرگذار در مدیریت مصرف است.

وی شرح داد: یکی از چالش های اصلی امسال افزایش بی سابقه مصرف برق ناشی از گرمای هوا و کاهش تولید نیروگاه های برق آبی در کشور است.

دادگر افزود: مصرف ساختمان هایی که در حال حاضر از روشنایی تزئینی استفاده می کنند، حدود 1.4 تا 1.5 مگاوات در شهر بیرجند است که با مصرف یکی از بزرگترین واحد های تولیدی در استان برابری می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ادامه داد: تعدیل روشنایی معابر شهر، برخورد با رمز ارز های غیرمجاز، کاهش مصرف برق در ادارات و استفاده از مولدین اضطراری از جمله برنامه های مدیریت مصرف برق در استان خراسان جنوبی است.

او در خاتمه گفت: خاموشی های کنترل شده و برنامه ریزی شده به مشترکان حساس استان با پیامک و تماس تلفنی اطلاع رسانی می شود و عموم مشترکان هم می توانند از طریق نرم افزار برق من از فهرست و زمان خاموشی های منطقه خود اطلاع پیدا کنند.

خاتمهی پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1769

به "خاموشی برق در خراسان جنوبی اطلاع رسانی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاموشی برق در خراسان جنوبی اطلاع رسانی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید