خبرنگاران اقلام بهداشتی مقابله با کرونا در 150 داروخانه قزوین توزیع می گردد

به گزارش تاورنا، قزوین- خبرنگاران- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین از توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده مقابله با کرونا در 150 داروخانه استان در هفته جاری اطلاع داد.

خبرنگاران اقلام بهداشتی مقابله با کرونا در 150 داروخانه قزوین توزیع می گردد

جهت دریافت خدمات طراحی باغ 1000 متری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

پیمان قجربیگی روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی استان قزوین که در استانداری برگزار گردید،اضافه نمود: با پیگیری های گسترده تا به امروز احتیاج مراکز درمانی و بهداشتی را که به طور مستقیم با بیماران ارتباط دارند، برطرف کردیم.

وی با اشاره به توزیع ژل ضدعفونی کننده و افشانه الکل طبی در استانآ گفت: به همین منظور مجوز موقت یک شرکت فراوری الکل در استان صادر شده تا با همکاری 2 شرکت دیگر احتیاج استان و استانهای همجوار را بتوانیم مرتفع کنیم.

این مسوول ادامه داد: هم اکنون روزانه 30 هزار لیتر الکل در استان فراوری می گردد که بخشی از آن برای مواد ضدعفونی کننده و بخشی نیز برای داروسازی مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به افزایش تقاضا طی یک هفته 80 درصد این میزان در استان و مابقی در استانهای همجوار توزیع خواهد شد.

وی تاکید نمود: در صورت کاهش تقاضا 40 درصد فراوری اقلام بهداشتی در استان و مابقی به سایر شهرها ارسال خواهد شد.

قجر بیگی با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا مراجعه شهروندان به داروخانه ها برای خرید ژل های ضد عفونی و افشانه الکل طبی در داروخانه ها افزایش داده است، توضیح داد: با توجه به بالا بودن سطح مراجعات شهروندان به داروخانه ها، برخی داروخانه ها با کمبود این محصولات روبرو شدند.

وی ادامه داد: ظرفیت بسیار خوبی برای فراوری و عرضه ژل های ضد عفونی و افشانه الکل طبی در قزوین وجود دارد و نگرانی زیادی در این خصوص وجود ندارد و همچنین داروخانه ها بر اساس وظیفه ذاتی آمادگی تهیه و تامین محصولات ضدعفونی ترکیبی را نیز دارا هستند.

قجر بیگی با اشاره به کمبود ماسک در داروخانه ها نیز گفت: هم اکنون 2 هزار ماسک در مراکز پزشکی استان توزیع شده و با توجه به تغییر خط فراوری یک واحد فراوریی در استان روزانه 20 هزار ماسک فراوری خواهیم داشت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تاکید نمود: با رعایت موارد ساده ای از جمله شستن مداوم و صحیح دست ها با آب و صابون از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری می گردد، اما در مکان هایی که آب و صابون وجود ندارد، استفاده از ژل ها و ماده ضدعفونی می تواند جایگزین مناسبی برای پیشگیری باشد.

وی یاد آور شد: با توجه به اینکه روزانه دست ها با سطوح مختلف در تماس هستند، ضروری است از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی پرهیز نموده و ضرورت دارد افراد به طور مداوم با آب و صابون دست های خود را بشویند.

تا به امروز 2 مورد قطعی بیماری کرونا در استان قزوین گزارش شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 767

به "خبرنگاران اقلام بهداشتی مقابله با کرونا در 150 داروخانه قزوین توزیع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اقلام بهداشتی مقابله با کرونا در 150 داروخانه قزوین توزیع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید