خبرنگاران امنیت غذایی کشور در حال افزایش است

به گزارش تاورنا، شیراز - خبرنگاران- مدیر کل آزمایشگاه های کنترل مرجع سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امنیت غذایی در کشور در حال افزایش است گفت: با توجه به این امر می توانیم نظارت خوبی بر روند تولید غذا، ورود غذا و صادرات غذا داشته باشیم.

خبرنگاران امنیت غذایی کشور در حال افزایش است

دکتر بهرام دارایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در شیراز گفت: طی دو برنامه چهار ساله تا سال 1400 تمهیدات برای افزایش نظارت ها و افزایش امنیت غذایی به کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: صادرکنندگان ایرانی می توانند مطمئن باشند که با نظارت ها و گواهی های سازمان غذا و دارو، می توانند صادرات خود را براحتی انجام دهند.

مدیر کل آزمایشگاه های کنترل مرجع سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه کار فنی روی محصولات غذایی مهم و پر مصرف انجام می شود گفت: بر این اساس به طور همزمان آلاینده هایی که در این محصولات غذایی بیشترین خطر را دارند و مواد افزودنی و تقلبات مترتب به این محصولات غذای تعیین شده و مورد پایش است.

دارایی همچنین با تشریح اقلام سبد غذایی مورد نظارت و پایش مستمر افزود: بر اساس سبد غذایی مورد توجه مردم کشور محصولات مهم برای پایش شامل غلات، حبوباتی مانند گندم، برنج و محصولاتی مانند لبنبات، پروتئین ها شامل گوشت سفید و گوشت قرمز، آب آشامیدنی و مواد غذایی مانند روغن، شیر است.

به گفته وی این گروه از محصولات بیشترین مصرف را در کشور داشته اند.

مدیر کل آزمایشگاه های کنترل مرجع سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت کنترل غذا و فرآورده های طبیعی، سنتی، دارو و مکمل های غذایی را یکی از مهمترین برنامه ها جهت ارتقای سلامت و تضمین کیفیت فرآورده های سلامت محور برشمرد که به وزارت بهداشت و سازمان و معاونت غذا و دارو سپرده شده و نیاز به دانش، مهارت، امکانات فنی دقیق و پیشرفته دارد.

وی همچنین در بازدید از آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: نظارت و پایش مداوم در سطح عرضه، کنترل و آموزش و کارهای متنوعی که در این زمینه انجام می شود نیازبه تخصص دارد و این وظیفه را سنگین تر کرده که دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به امکانات و تجهیزات پیشرفته خود، نیازهای موردنیاز در این زمینه را برطرف کرده است.

دکتر دارایی با اشاره به اینکه در گذشته پیرامون آزمایشگاه های میکروبیولوژی، فیزیک و شیمیایی مواد غذایی در این دانشگاه شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای بوده ایم، گفت: در زمینه کنترل دارو، مکمل ها و فراورده های سنتی، ورزشی و گیاهی نیز، امکانات مورد نیاز در شیراز تهیه و تأمین شده است و با گذراندن دوره های آموزشی مورد نیاز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاونت غذا و داروی این دانشگاه می تواند پوشش بسیار مناسبی برای دانشگاه های منطقه پنج کشور باشد.

6113

منبع: ایرنا
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 226

به "خبرنگاران امنیت غذایی کشور در حال افزایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امنیت غذایی کشور در حال افزایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید