خبرنگاران بلومبرگ: آلمان در حال آنالیز اقدامات متقابل علیه تحریم های احتمالی آمریکا است

به گزارش تاورنا، تهران - خبرنگاران - بلومبرگ گزارش داد: آلمان در حال آنالیز اقدامات متقابل علیه تحریم های احتمالی و اضافی آمریکا در خصوص خط لوله گازی نورد استریم 2 است.

خبرنگاران بلومبرگ: آلمان در حال آنالیز اقدامات متقابل علیه تحریم های احتمالی آمریکا است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

بلومبرگ بامداد آدینه به نقل از دو مقام آلمانی نوشت: دولت آنگلا مرکل در حال آنالیز اقدام هماهنگ با اتحادیه اروپا در این باره است.

بلومبرگ اضافه نمود: تدابیر آمریکا می تواند به شرکت ها و بانک های آلمانی و اروپایی و همچنین آژانس های دولتی آسیب بزند.

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان در اوایل ماه گذشته گفت، این کشور برای متوقف کردن اجرای طرح انتقال گاز روسیه به اروپا دست به تحریم بیشتر آلمان می زند.

وی در مصاحبه با روزنامه بیلد آلمان اضافه نمود، در دیدارهای خود با سناتورهای آمریکایی در هفته های گذشته، بر سر اعمال این تحریم ها به توافق رسیده اند.

دیپلمات مورد علاقه ترامپ همچنین با انتقاد از آلمان که سهم خود در پیمان ناتو را نمی دهد، همکاری برلین با مسکو در راه اندازی خط لوله انتقال گاز موسوم به نورد استریم 2 را به منزله تغذیه یک جانور وحشی ارزیابی کرد.

گرنل با بیان اینکه آمریکا این پروژه را با تحریم متوقف می نماید، تاکید نمود اتحادیه اروپا بیش از حد به گاز روسیه وابسته است و شماری از کشورهای اروپایی و اوکراین خواستار توقف این طرح هستند.

پیش از این دولت آلمان با انتقاد از رویکرد مخرب دولت ترامپ در مورد پروژه های انرژی در اروپا، تهدیدهای آمریکا علیه نورد استریم 2 را محکوم نموده است.

سال گذشته به دنبال فشارهای آمریکا یک شرکت هلندی-سوئیسی از این پروژه خارج شد اما از آن موقع تا به امروز شرکت جایگزین روسی توانسته است 160 کیلومتر از لوله گذاری را اجرایی کند.

نورد استریم 2 دومین خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا است که با مخالفت شدید آمریکا روبرو است. واشنگتن در حالی که مدعی است اروپا با این اجرای این طرح بیش از پیش به روسیه وابسته می گردد، در نظر دارد گاز خود را به اروپایی ها بفروشد.

شرکت دولتی روسیه گازپروم در پشت پروژه خط لوله واقع شده است که نیمی از کل هزینه های برنامه ریزی شده 9.5 میلیارد یورویی آن را تأمین می نماید. نیمی دیگر نیز توسط پنج شرکت انرژی اروپا از جمله وینترشال دئا، OMV، یونیپر، رویال داچ شل و انجی تأمین می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1047

به "خبرنگاران بلومبرگ: آلمان در حال آنالیز اقدامات متقابل علیه تحریم های احتمالی آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بلومبرگ: آلمان در حال آنالیز اقدامات متقابل علیه تحریم های احتمالی آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید