خبرنگاران فراوری گازهای گلخانه ای در اسپانیا 15 درصد کاهش یافت

به گزارش تاورنا، تهران - خبرنگاران - مرکز رصدخانه انتقال انرژی و تغییرات اقلیمی اسپانیا (OTEA) از کاهش تاریخی 15 درصدی سطح فراوری گازهای گلخانه ای در این کشور به موجب شیوع ویروس کرونا تا خاتمه سال 2020 اطلاع داد.

خبرنگاران فراوری گازهای گلخانه ای در اسپانیا 15 درصد کاهش یافت

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران به نقل از نشریه ال پائیس، بر اساس مطالعات مرکز تغییر آب و هوایی باسک (BC3) و رصدخانه انتقال انرژی و تغییرات اقلیمی اسپانیا (OTEA) سطح فراوری گازهای گلخانه ای در این کشور تا خاتمه سال 2020 میلادی متاثر از شیوع گسترده ویروس کرونا و تعطیلی های سراسری، کاهشی تاریخی را ثبت خواهد نمود.

بر اساس پیش بینی محققان هر دو مرکز زیست محیطی، سطح فراوری دنیای این گازها به عنوان عامل اصلی گرمایش کره زمین، 15 درصد خواهد بود که این کاهش از سال 1990 تا کنون بی سابقه بوده است.

مایکل گونزالس اِخینو یکی از اعضای مرکز تغییر آب و هوایی باسک گفت: این مقدار از کاهش تا کنون بی سابقه بوده است. پیش از این در سال 2009 و در بحبوحه بحران اقتصادی در اسپانیا، شاهد کاهش 9.6 درصدی بوده ایم.

در این گزارش آمده است: سال 2020 نخستین سالی خواهد بود که انتشار گازهای گلخانه ای، کمتر از میزان ثبت شده در سال 1990 می رسد. با این حال شدیدترین حجم از فراوری این گازها در یکسال اخیر در ماه های ابتدایی همه گیری اعلام شده است. به طوری که این رقم کاهشی در ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت) به 31 درصد و در ماه مه (اردیبهشت- خرداد) به 22 درصد رسید.

اتحادیه اروپا در گزارش سالانه اخیر خود پیرامون محیط زیست از کاهش 24 درصدی میزان فراوری گازهای گلخانه ای در کشورهای عضو این اتحادیه از سال 1990 تا به امروز اطلاع داد.

با این همه اتحادیه اروپا تاکید نموده است که اقدامات لازم برای به صفر رساندن میزان فراوری آلاینده ها تا سال 2050 ادامه خواهد یافت.

کمیسیون اروپا پیش بینی می نماید که به دلیل قرنطینه و توقف بخشی از فعالیت های عادی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، میزان کاهش گازهای آلاینده در سال 2020 به 8 درصد برسد.

اتحادیه اروپا برای تسریع این فرایند از کشورهای عضو خواسته است که هدف معین شده برای کاهش میزان فراوری گازهای آلاینده تا سال 2030 را از 40 به 55 درصد در مقایسه با میزان ثبت شده در سال 1990 افزایش دهند.

شمار مبتلایان کرونا در دنیا در حالی از 67 میلیون و 493 هزار نفر گذشته است که بیش از 18 میلیون و 510 هزار مورد از مجموع کل این آمار به قاره اروپا اختصاص دارد.

براساس آخرین اطلاعات ارائه شده، اسپانیا با ثبت بیش از یک میلیون و 699 هزار مورد ابتلا و افزون بر 46 هزار مورد فوت در اثر ابتلا به ویروس کرونا، به لحاظ شمار مبتلایان در صندلی هشتمین کشور درگیر در فهرست دنیای قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1357

به "خبرنگاران فراوری گازهای گلخانه ای در اسپانیا 15 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری گازهای گلخانه ای در اسپانیا 15 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید