خبرنگاران دادستان:علیه برپا کنندگان مجالس ترحیم در پیشوا اعلام جرم می گردد

به گزارش تاورنا، تهران- خبرنگاران- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پیشوا گفت: علیه افرادی که با برگزاری مراسم ترحیم و اجتماع افراد، سلامت مردم را در معرض خطر قرار می دهند، به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی اعلام جرم می گردد.

خبرنگاران دادستان:علیه برپا کنندگان مجالس ترحیم در پیشوا اعلام جرم می گردد

مرتضی طهماسبی روز آدینه به خبرنگار خبرنگاران گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، شرایط شیوع ویروس کرونا در شهرستان پیشوا قرمز بوده و محدودیت های ناشی از این شرایط باید با جدیت اعمال گردد.

وی گفت: در چنین شرایطی، برپایی هر گونه مراسم و تجمعات شادی، ترحیم، تجمعات و دورهمی ها ممنوع است و دستگاه قضا، با جدیت با کسانی که این محدودیت ها را رعایت نکنند برخورد قانونی می نماید.

وی با اشاره به برپایی بعضی از مراسم ترحیم در صحن مطهر جعفربن موسی الکاظم(ع) پیشوا گفت: با افرادی که در شرایط حاد کرونایی، بهداشت عمومی را با برپایی مجالس ترحیم مورد تهدید قرار دهند برخورد قضایی می کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پیشوا اضافه نمود: بانیان برگزاری مراسم ترحیم در حرم مطهر حضرت جعفربن موسی با اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی مورد تعقیب قرار خواهند گرفت.

روز گذشته مجلس ترحیمی با حضور تعداد زیادی از مردم در صحن امامزاده جعفر(ع) پیشوا برگزار گردید که این اقدام با واکنش بسیاری از مردم در فضای مجازی منجر شد.

بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، برپایی مجالس ترحیم در مناطقی که شرایط شیوع کرونا در آنان قرمز است، ممنوع است.

پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع است.

مرقد مطهر امامزاده جعفر(ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان در این شهرستان واقع شده و از دیرباز تا به امروز صحن مطهر ایشان، مدفن مؤمنین است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1608

به "خبرنگاران دادستان:علیه برپا کنندگان مجالس ترحیم در پیشوا اعلام جرم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دادستان:علیه برپا کنندگان مجالس ترحیم در پیشوا اعلام جرم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید