خبرنگاران رییس جهاد کشاورزی لرستان: 30درصد نهاده های دامی با نرخ دولتی تامین می شود

به گزارش تاورنا، خرم آباد - خبرنگاران - رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: 30 درصد نهاده مورد نیاز دامداری های استان از جمله جو با نرخ دولتی حدود یکهزار و 800 تومان تامین می شود.

خبرنگاران رییس جهاد کشاورزی لرستان: 30درصد نهاده های دامی با نرخ دولتی تامین می شود

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی جهادکشاورزی لرستان اسفندیار حسنی مقدم اضافه نمود: طبق دستورالعمل وزارت متبوع حدود 30 درصد از نهاده های مورد نیاز دامداری ها به خصوص جو با نرخ دولتی حدود هزار و 800 تومان در اختیار آنها قرار می گیردکه این مقدار به ازای هر راس دام سنگین 1.5 کیلوگرم و برای هر راس دام سبک حدود 150 گرم در روز است.

وی گفت: حدود پنج میلیون واحد دامی در استان وجود دارد که از این تعداد، سالانه 250 هزار تن شیر تولید می شود.

حسنی مقدم درخصوص مشخص قیمت شیر اضافه نمود: شیر بر مبنای نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار از 2 هزار و 900 تومان تا سه هزار و 100 تومان بسته به درصد چربی و بار میکروبی توسط صنایع لبنی خرید و فروش می شود.

وی ادامه داد: دولت برای حمایت از مصرف کننده و همچنین جلوگیری از متضرر شدن تولید کننده، بخشی از نهاده های مورد نیاز را به صورت یارانه دار در اختیار دامداری های صنعتی و سنتی قرار می دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: این سازمان افرادی را که مایل به سرمایه گذاری در این بخش هستند حمایت می کند و بهره مندی از زمین های منابع طبیعی و نهاده های یارانه دار را برای فعالان این حوزه در نظر گرفته است.

285 گاوداری صنعتی با 11 هزار راس و 12 هزار واحد گاوداری سنتی دارای پروانه بهره برداری با 150 هزار راس در لرستان وجود دارد که بیش از 13 هزار نفر در این زیر بخش ها مشغول فعالیت هستند.

لرستان رتبه سیزدهم کشور را در زمینه تولید شیر دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1272

به "خبرنگاران رییس جهاد کشاورزی لرستان: 30درصد نهاده های دامی با نرخ دولتی تامین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس جهاد کشاورزی لرستان: 30درصد نهاده های دامی با نرخ دولتی تامین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید