خبرنگاران فرماندار: سطح زیرکشت زمین های آبی در ایوان افزایش یافت

به گزارش تاورنا، ایلام - خبرنگاران - فرماندار ایوان از افزایش سطح زیر کشت زمین های آبی در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: در سال جاری یک هزار و 850 هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل و زیر کشت رفته است.

خبرنگاران فرماندار: سطح زیرکشت زمین های آبی در ایوان افزایش یافت

امیدعلی سبزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: یکی از ظرفیت های شهرستان ایوان مربوط به حوزه کشاورزی و باغات است که در آن تنوع محصولات کشاورزی فراوان است.

وی با بیان اینکه تبدیل اراضی دیم به آبی می تواند بخش کشاورزی این شهرستان را متحول کند، افزود: امسال یک هزار و 850 هکتار زمین پایین دست سد کنگیر ایوان که بیش از 20 سال است که بصورت دیم کشت می شد با اجرای تاسیسات به آبی تبدیل شده است.

فرماندار ایوان ادامه داد: با عملی شدن این اقدام و تبدیل زمین کشاورزی و باغات این شهرستان از دیم به آبی امسال برای اولین بار 300 هکتار از این میزان اراضی پایین دست سد کنگیر به کشت ذرت اختصاص یافته است.

سبزی تاکید کرد: علاوه بر کشت ذرت 300 هکتار نیز به کشت کلزا اختصاص یافته و با رایزنی با یکی از سرمایه گذاران 500 هکتار زمین های کشاورزی نیز برای کشت پنبه برنامه ریزی شده است.

وی افزود: زمین هایی که پیش از این به صورت دیم کشت می شد به ازای هر یک هکتار آن یک تن و نیم برداشت داشت، اما با کشت آبی هم اکنون پنج تن برداشت می شود که هم سبب افزایش برداشت و رونق تولید و ایجاد اشتغال برای 400 خانوار شده است.

فرماندار ایوان با اشاره به کشت محصولات باغی(آبی) تاکید کرد: همچنین کاشت 50 هکتار باغات نیز اجرا شده و اولین کشت آنها سه ساله است که در بحث تنوع محصول با توجه آب و هوای مناسب برای کشت پسته این محصول نیز در حال کاشت است.

مجموع اراضی کشاورزی شهرستان ایوان 18 هزار هکتار است که یک هزار هکتار آن باغ و 17 هزار هکتار را اراضی زراعی تشکیل داده است.

ایوان با جمعیت 55 هزار نفر در 35 کیلومتری شمال استان ایلام واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1538

به "خبرنگاران فرماندار: سطح زیرکشت زمین های آبی در ایوان افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: سطح زیرکشت زمین های آبی در ایوان افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید