دانشمندان و هنرمندان از سرمایه های نمادین یک ملت هستند

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران، محمد مهدی اسماعیلی، روز دوشنبه - 8 فروردین - در این صفحه شخصی کاربری در فضای مجازی نوشت: شب گذشته به منزل دو استاد برجسته و کم نظیر فرهنگی و هنری کشورمان رفتم. استاد انوار، که با 98 سال سن با حرارت از شگفتی های علمی ابن سینا می گفت و استاد محجوبی که با 92 سال سن همچنان بهشت را نقاشی می نماید.

دانشمندان و هنرمندان از سرمایه های نمادین یک ملت هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید نمود: دانشمندان و هنرمندان از سرمایه های نمادین یک ملت هستند.

استاد حسین محجوبی متولد 24 اردیبهشت 1309 در لاهیجان است. او نقاش، معمار و طراح بسیاری از پارک های ایران از جمله پارک ساعی تهران بوده است. این پیشکسوت هنر معاصر ایران که آثارش معروفیت جهانی دارد، بیشتر از 70 سال است که دنیاهای سرسبز و خیال انگیزش را به تصویر کشیده و ارائه نموده است و این ذوق نقاشانه همچنان در جریان هنر معاصر ایران ادامه دارد.

سید عبدالله انوار (زاده 18 مرداد 1303 در تهران) از دانشمندان و مترجمان ایرانی و از پیش کسوتان معاصر نسخه شناسی در ایران است. وی نسخه پژوه، نسخه شناس، ادیب، لیست نویس، متخصص متون کهن، منطق دان، موسیقی دان، تاریخ دان، فلسفه پژوه، تهران شناس، و در یک کلام جامع معقول و منقول ایرانی است.

وی بیش از 20 سال رئیس بخش نسخ خطی کتابخانه ملی ایران بود و در طول دوران کاری خود حدود 10 جلد لیست نسخه های خطی به فارسی و عربی را تدوین کرد. وی یکی از حروف (مجلدات) لغت نامه دهخدا را نیز تدوین نموده است. او مسلط به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسه است و اکنون ترجمه شفاء ابن سینا از او در دست چاپ است. عبدالله انوار، دارای تصحیحات بسیاری است که از مهم ترین و مشهورترین آن ها می توان به جهانگشای نادری اشاره نمود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2067

به "دانشمندان و هنرمندان از سرمایه های نمادین یک ملت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان و هنرمندان از سرمایه های نمادین یک ملت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید