طراحی لوگو: دانشمند ایرانی لوگوی گوگل شد

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از 9 تا 5 گوگل، علی عسگرزاده در سال 1921 میلادی از پدری ایرانی و مادری روس در باکو به دنیا آمد. او پس از دریافت مدرک لیسانس مهندسی الکترونیک از دانشگاه تهران در MIT تحصیل کرد و مدرک دکتری خود را از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد. او در دهه 1950 میلادی استادیار همین دانشگاه بود.

طراحی لوگو: دانشمند ایرانی لوگوی گوگل شد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

علی عسگرزاده در سال 1959 میلاد به دانشکده مهندسی الکترونیک دانشگاه کالیفرنیا برکلی پیوست و آن را گسترده تر کرد تا علوم رایانشی را نیز در بر گیرد. پس از آن دانشکده های دیگر نیز از همین فرایند پیروی کردند.

مهمترین دستاورد علی عسگرزاده در حوزه علوم رایانشی نظریه منطق فازی است. منطق فازی شکلی از منطق های چند ارزشی است که در آن ارزش های منطقی متغیرها می تواند هر عدد حقیقی بین 0 و 1 و خود آن ها باشد. این منطق به منظور به کارگیری مفهوم درستی جزئی به کارگیری می گردد، به طوری که اندازه درستی می تواند هر مقداری بین کاملاً درست و کاملاً غلط باشد.

وی در سپتامبر 2017 میلادی درگذشته است.

گوگل برای ادای احترام به علی عسگرزاده امروز را در نظر گرفته زیرا تحقیق منطق فازی برای نخستین بار روز 30 نوامبر 1964 میلادی ارائه و در نهایت در 1965 منتشر شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1881

به "طراحی لوگو: دانشمند ایرانی لوگوی گوگل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی لوگو: دانشمند ایرانی لوگوی گوگل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید