درمان عفونت های دندانی با طب سنتی

به گزارش تاورنا، در این مطلب با علل بروز عفونت های دندانی و روش های درمان آن به وسیله طب سنتی آشنا می شوید.

درمان عفونت های دندانی با طب سنتی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر در گفت وگو با خبرنگار درباره درمان عفونت دندانی با طب سنتی اظهار کرد: یکی از عواملی که می تواند موجب استرس و مسائل روانی فرد گردد درد دندان هاست. عفونت و پوسیدگی دندان ها به دلیل خرابی های ریشه دندان یا لثه ها است که آسیب دیده اند. پوسیدگی دندان ها و رسیدن آن به عصب و ریشه موجب عفونت لثه ها یا شکستگی آنها می گردد. ممکن است گاهی این شکستن ها به دلیل باز کردن پسته، بادام، گردو، فندق اتفاق بیفتد که با به وجود آمدن این نوع عارضه، باکتری ها به راحتی به دهان راه پیدا می نمایند.

وی در ادامه اضافه کرد : عامل دیگری که موجب پوسیدگی دندان می گردد بوی بد دهان است. بیماری آبسه هم می تواند در به وجود آمدن این نوع عارضه تاثیر داشته باشد.

متخصص دندان گفت: خوردن غذاهای بیش از حد گرم یا سرد مانند مواد نشاسته ای، قندی می تواند به عفونت دندان ها یاری کند. از جمله عوارض این نوع بیماری می توان به سردرد، تب شدید، اضطراب، استرس و تنش های عصبی و بی خوابی اشاره نمود. عفونت دندان یا همان آبسه زمانی بروز می نماید که دندان ها پوسیده شده و باکتری ها به راحتی به لثه ها و استخوان ها نفوذ نموده باشند. با وجود این عفونت ها، دندان ها و لثه ها دچار ورم و درد خواهند شد.

: عارضه فصل سرد که دشمن پوست است

وی درباره درمان این نوع عارضه اعلام کرد: افراد مبتلا می توانند یک حبه سیر خوردنموده در کنار دندانی که درد می نماید بگذارند یا آب به همراه نمک مخلوط نموده هر شب در دهانشان بچرخانند تا دندان هایشان به خوبی ضدعفونی گردد. معمولاً به دلیل دردی که فرد مبتلا تحمل می نماید، وی دچار بیماری های روانی و عصبی می گردد که بهتر است فرد مبتلا سنبل الطیب یا بابونه یا اسطوخودوس مصرف کند. به طور کلی درد دندان ها ممکن است موجب یک فوریت پزشکی گردد که فرد باید فوراً به پزشک مربوطه مراجعه کند.

متخصص دندان تاکید نمود: افراد می توانند از طب سنتی برای برطرف درد دندان های خود استفاده نمایند اما اگر پوسیدگی و عفونت شدت داشته باشد فرد مبتلا باید فوراً به پزشک مراجعه کند تا بیماری به سرطان تبدیل نگردد. استفاده از میخک برای درمان دندان ها بسیار مفید است. برای برطرف دندان درد مخلوط میخک، بابونه و عسل هم می تواند تاثیر بسزایی بگذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 495

به "درمان عفونت های دندانی با طب سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان عفونت های دندانی با طب سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید