دومین توله یوز آسیایی تلف شد

به گزارش تاورنا، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از تلف شدن دومین توله یوز آسیایی به جهان آمده در مرکز تکثیر یوز آسیایی اطلاع داد و گفت: دلیل تلف شدن این توله در دست آنالیز و نتیجه پس از کالبدگشایی اعلام خواهد شد.

دومین توله یوز آسیایی تلف شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، حسن اکبری گفت: صبح امروز دامپزشک تیمارگر توله یوز ها متوجه تغییر در عادت دفع آن ها می گردد که به فوریت موضوع به وسیله اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، به دامپزشکان گروه بیماری های دفتر حیات وحش منعکس و با هماهنگی دامپزشک متخصص داخلی دام کوچک از دانشکده دامپزشکی سمنان به محل نگهداری یوز ها منتقل شده و پس از معاینه نسبت به درمان آن اقدام می نماید.

وی عنوان داشت: پس از آنالیز های انجام پذیرفته، با نظر دامپزشک متخصص، تصمیم بر این شد که توله ها، برای آنالیز بیشتر و نظارت دامپزشکی به یک بیمارستان تخصصی دامپزشکی در تهران منتقل شوند که متاسفانه یکی از توله ها در راستا انتقال به تهران تلف شد.

وی گفت: توله دوم به بیمارستان تخصصی دامپزشکی منتقل و تحت نظارت های دامپزشکی قرار گرفته است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان گفت: تلف شدن توله یوز در دست آنالیز و دلیل دقیق آن پس از کالبدگشایی اعلام خواهد شد.

اولین توله یوز ایران در 14 اردیبهشت پس از سه روز به جهان آمدن تلف شد و سازمان محیط زیست اعلام نموده بود که این توله از زمان تولد ضعیف بود و در چهار روز افزایش وزنی نداشت و بعد از کالبدشکافی، دلیل تلف شدن، ناهنجاری مادرزادی ریه سمت چپ و چسبندگی ریه معین شد.

یوزپلنگ آسیایی ایران 11 اردیبهشت در مرکز تکثیر یوز آسیایی سه توله به جهان آورده بود که اکنون یک توله به جای مانده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2076

به "دومین توله یوز آسیایی تلف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین توله یوز آسیایی تلف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید