ردپای علوم شناختی در تمام ابعاد زندگی

به گزارش تاورنا، کارشناس ارشد ستاد علوم شناختی با اشاره به اهمیت علوم شناختی در زندگی افراد گفت: کوچک ترین اختلال در سیستم علوم شناختی، زندگی افراد را مختل می نماید.

ردپای علوم شناختی در تمام ابعاد زندگی

حسین عزیزی کارشناس ارشد ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به اهمیت علوم شناختی در زندگی مردم گفت: علوم شناختی، علمی است که با مغز ارتباط دارد و هر لحظه زندگی انسان ها به این علم متصل است؛ چراکه انسان ها از قدرت فکر کردن برخوردار هستند و کوچک ترین اختلالی در سیستم علوم شناختی تمام زندگی فرد را مختل می نماید.

عزیزی درباره کاربرد علوم شناختی گفت: این علم در بحث آموزش، سلامت و همین طور در بحث های مدیریت و تصمیم گیری کاربردهای چشم گیری دارد.

کارشناس ارشد ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی گفت: امروزه در بحث بازاریابی از این علم بسیار استفاده می گردد، به عنوان نمونه هنگامی که شرکت های تبلیغاتی محصولی را تبلیغ می نمایند به این نکته توجه دارند که مغز انسان چگونه عمل می نماید و با توجه به کارکردهای مغز، تصاویر، ترکیب رنگ ها و متن تبلیغ را انتخاب می نمایند تا تاثیرگذاری بیشتری بر روی ذهن افراد داشته باشد.

وی با بیان اینکه علوم شناختی یک علم نوظهور است که بیشتر کشورهای اروپایی و ایران در دهه اخیر به اهمیت این علم پی برده اند، گفت: البته به دلیل هزینه های زیاد ممکن است یک دانشگاه یا آزمایشگاه نتواند در پیشبرد این علم تاثیر چندانی داشته باشد به همین دلیل ارگان ها و سازمان های دولتی باید از محققان و سیستم های پژوهشی حمایت نمایند تا کارها تسریع گردد.

کارشناس ارشد ستاد علوم شناختی درباره نقش معاونت علمی برای ترویج علوم شناختی گفت: در زمینه تسریع در پیشرفت علوم شناختی، معاونت علمی اقداماتی انجام داده، یکی از این اقدامات شکل گیری ستاد علوم شناختی در سال های 92-91 بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 254

به "ردپای علوم شناختی در تمام ابعاد زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردپای علوم شناختی در تمام ابعاد زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید