رهبر کره شمالی به یک خودرو لانچر موشک بالستیک بالاترین مدال افتخار کشور را داد!

به گزارش تاورنا، خودرو 321 که لانچر موشک Hwasong-17 است، مدال قهرمان جمهوری، مدال ستاره طلایی و نشان پرچم ملی، درجه یک کشور را دریافت کرد. این اقدام عجیب باعث می شود که این لانچر خودرویی در جایگاهی مشابه کیم جونگ ایل، کیم ایل سونگ، فیدل کاسترو و معمر قذافی قرار بگیرد.

رهبر کره شمالی به یک خودرو لانچر موشک بالستیک بالاترین مدال افتخار کشور را داد!

کیم جونگ اون لانچر موشک مورد علاقه اش را قهرمان ملی کشورش خطاب قرار داده که این لانچر را در جایگاهی در حد و اندازه های پدر و پدربزرگش قرار می دهد که رهبران سابق این کشور هستند.

خودرو 321 که لانچر موشک Hwasong-17 است، مدال قهرمان جمهوری، مدال ستاره طلایی و نشان پرچم ملی، درجه یک کشور را دریافت کرد. این اقدام عجیب باعث می گردد که این لانچر خودرویی در جایگاهی مشابه کیم جونگ ایل، کیم ایل سونگ، فیدل کاسترو و معمر قذافی قرار بگیرد.

جیکوب بولژ، تحلیل گر مسائل کره شمالی، می گوید که بی سابقه نبوده که افتخاراتی در یک کشور به اشیاء بی جان تعلق بگیرند، اما دادن این مدال ها و نشان های افتخار به یک خودرو، حتی با استاندارد های پیونگ یانگ نیز عجیب است.

وی در این باره می گوید: این ها از بالاترین نشان ها و افتخاراتی هستند که می تواند در کره شمالی به کسی داده گردد و اغلب به صورت اتوماتیک به صورت جمعی داده می شوند. این عنوان برای کسانی در نظر گرفته می شد که در جریان نبرد، یا برای حزب و کشور کار های خارق العاده ای انجام می دهند. برای مقایسه، شاید بتوان آن را با صلیب جرج یا شاید مدال آزادی رییس جمهور ایالات متحده مقایسه کرد. دادن جوایز و مدال به کارخانه ها، ماشین آلات خاص و خودروها، در واقع بی سابقه نیست، زیرا این موضوعی است که تاریخچه آن به روز های کیم ایل سونگ باز می گردد. اما دادن جوایزی چنین بلندمرتبه بسیار غیرمعمول است و من از هیچ نمونه دیگری که در آن نشان قهرمان جمهوری به یک شیء داده شده باشد بی اطلاع هستم.

افتخاراتی مانند این ها در کره شمالی معمولاً با جوایز دیگری نیز همراه می گردد، مانند جیره های بیشتر، اثاثیه منزل رایگان و حتی آپارتمان در پیونگ یانگ، هر چند مشخص نیست که در اینجا نیز چنین جوایز اضافی داده شده و کاربرد داشته باشد یا نه. پیونگ یانگ اواخر سال گذشته میلادی در یک رسانه پروپاگاندایی خود از این تصمیم خبر داد، اگر چه در خارج از کره شمالی کمتر مورد توجه قرار گرفت. رسانه دولتی کره شمالی در توجیه این اهدای مدال گفته است که پرتاب موشک Hwasong-17 در ماه نوامبر به وضوح برای جهانیان ثابت کرد که کره شمالی یک قدرت هسته ای کامل است.

در گزارش این رسانه آمده است که اکنون کره شمالی توانایی ایستادن در مقابل رجحان هسته ای امپریالیسم ایالات متحده را دارد، با این قدرت مطلق که به زورگویی امپریالیستی روی زمین انتها دهد. کیم جونگ اون نیز خودش بار ها با این خودرو لانچر عکس گرفته و تصاویری متعدد از پرتاب این موشک از زوایای مختلف منتشر شده است.

دیکتاتور کره شمالی بعد از پرتاب این موشک با خود آن و لانچرش عکس گرفت در شرایطی که ده ها سرباز روی لانچر سوار شده بودند. موشک بالستیک قاره پیمای Hwasong-17 می تواند خاک اصلی ایالات متحده را در تیررس موشک های هسته ای کره شمالی قرار دهد و خودرو های لانچر نیز رهگیری این موشک ها را دشوارتر می سازند.

خودرو TEL 321 که همزمان حامل، بلند کننده و لانچر این موشک است، خودرویی خاص و ویژه است که به نماد جاه طلبی های بزرگ تر کره شمالی برای تبدیل شدن یک قدرت هسته ای به منظور حمله به هر کشوری روی زمین تبدیل شده است. در حال حاضر هیچ سیستم دفاع موشکی توانایی از بین بردن بسیاری از لانچر های متحرک موشک های بالستیک را ندارند.

بولژ گفته است که 106 نفر نیز بعد از تست این موشک ترفیع رتبه و جایزه دریافت کرده اند، اما این خودرو لانچر جایگاهی بسیار بالاتر از هر شخص برای رهبر کره شمالی دارد. بولژ در این باره می گوید: خودرو TEL و موشک به دستاوردی فراتر از چیزی رسیده اند که در دسترس هر دانشمند یا نظامی واقع شده است که باعث می گردد دادن چنین جایزه ای در فکر کیم جونگ اون موجه باشد.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2202

به "رهبر کره شمالی به یک خودرو لانچر موشک بالستیک بالاترین مدال افتخار کشور را داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر کره شمالی به یک خودرو لانچر موشک بالستیک بالاترین مدال افتخار کشور را داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید