روسیه قصد خرید واکسن کرونا از خارج را ندارد

به گزارش تاورنا، به گفته منابع دیپلماتیک در ژنو، روسیه برای مبارزه با ویروس کرونا، نیازی به خرید محصولات خارجی در چارچوب قوانین سازمان بهداشت جهانی نداشته و واکسیناسیون شهروندان روس با استفاده از داروهای داخلی انجام خواهد شد.

روسیه قصد خرید واکسن کرونا از خارج را ندارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام نمایندگی دائمی فدراسیون روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو، به روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، اعلام نمود که واکسیناسیون شهفرایندان روس برای جلوگیری از ابتلا به عفونت کووید-19 با استفاده از داروهای داخلی انجام خواهد شد، بنابراین روسیه برای مبارزه با شیوع این بیماری، نیازی به خرید محصولات خارجی ندارد.

یک دیپلمات بلندپایه روس در ژنو که نامش فاش نشده، به این روزنامه گفت: با توجه به این واقعیت که از هم اکنون واکسن میهنی موثری برای واکسیناسیون مردم روسیه فراوری شده است، این کشور نیازی به انجام تعهدات مربوط به تهیه واکسن در چارچوب مکانیزم بین المللی ایجاد شده تحت نظارت سازمان بهداشت دنیای و با هدف توزیع عادلانه واکسن در دنیا ( COVAX ) را ندارد و این تعهدات شامل روسیه نمی گردد.

وی اضافه نمود: تا آنجا که ما اطلاع داریم، سایر کشورهای دارای توان بالقوه قدرتمند در زمینه بیوتکنولوژی نیز از چنین رویکردی پیروی می نمایند.

این مقام نمایندگی روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو در عین حال یادآور شد که طرف روسی میخواهد داروی خود را به سایر کشورهای دنیا هم بفروشد و در این ابطه مکانیسم COVAX را مفید می داند و در سطح بین المللی، آن را رعایت خواهد نمود.

در همین رابطه، این روزنامه همچنین گزارش داد که صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و شرکت دارویی Landsteiner Scientific ، روز چهارشنبه توافقنامه ای در زمینه ارسال 32 میلیون دوز واکسن روسی اسپوتنیک-5 علیه ویروس کرونا به مکزیک را امضاء کردند.

بر اساس این توافقنامه ، این شرکت دارویی، به عنوان شریک صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، مسئولیت توزیع واکسن اسپوتنیک-5 در مکزیک را برعهده خواهد داشت. صحبت بر سر محموله ای از واکسن است که برای واکسیناسیون 25 درصد از جمعیت مکزیک در برابر عفونت کووید-19، کافی خواهد بود.

در صورت تأیید این توافقنامه از سوی دولت مکزیک، انتظار می رود که فرایند ارسال واکسن به مکزیک در ماه نوامبر (آبان ماه) سال 2020 شروع گردد.

پیش از این، میخائیل موراشکووزیر بهداشت روسیه با اشاره به شروع مرحله سوم مرحله سوم آزمایشات بعد از ثبت واکسن با مشارکت حدود 40 هزار نفر در این کشور، یادآور شد که برنامه ریزی شده تا واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا در مناطق روسیه در ماه نوامبر-دسامبر (آبان و آذر ماه) انجام خواهد شد.

این هفته وزارت بهداشت روسیه از آماده شدن نخستین محموله واکسن اسپوتنیک-5 برای جلوگیری از عفونت ویروس کرونا، برای انتقال به مناطق این کشور خبر داده و یادآور شد که در مرحله نخست افراد گروه پرخطر واکسینه خواهند شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1213

به "روسیه قصد خرید واکسن کرونا از خارج را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه قصد خرید واکسن کرونا از خارج را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید